PRÁCE 🧰

Příznivci akce Párky a Káry se sešli na polygonu Max Cars. Nechybělo ani legendární Maserati MC12

21. 8. 2020 3 min. čtení diskuze (0) Reportáže

Akce se letos konala už po druhé. Organizátoři z magazínu ProDriver CZ přichystali pro návštěvníky a vystavovatele zajímavý program na polygonu Max Cars u Příbrami.

Akce Párky a káry

Konečně nastala neděle 16. srpna a počasí vyšlo parádně. Zatímco vystavovatelé měli přístup na polygonovou dráhu už od 13 hodin, my ostatní jsme si museli počkat, a to o hodinu déle. Nicméně ničemu to nevadilo. Na polygon jsem se dostala chvíli po druhé hodině a už v ten okamžik jsem hledala, kam zaparkuji. Nadšenci se sjížděli a během půl hodiny se zaplnilo celé travnaté parkoviště. V porovnání s předchozí akcí zde bylo opravdu mnoho lidí. Dle organizátorů se celkově sešlo na 400 aut.

Nejlepší na tom ale je, že můžete na akci přijet, ať už máte doma jakékoli auto. Nikdo tu nehodnotí člověka podle toho, jestli přijel s Lamborghini nebo s Fabii. Jak už bylo řečeno, jedná se o akci Párky a Káry, která je takovou "obdobou" na zahraniční sešlost Cars and Coffee - ta má ve světě opravdu velké jméno. Oproti zahraničí máme my Češi výhodu v tom, že když chceme, dokážeme vytvořit opravdu parádní a pohodovou komunitu. A přesně takové lidi jste mohli na akci potkat.

Samozřejmě, jak už je zvykem, jedno auto je vždy největším lákadlem. Minule to bylo Bugatti Veyron, teď zase Maserati MC12, které přivezl Richard Chlad. Tradičně mě zajímal příběh, který se k autu váže, protože nutno podotknout, že takových kousků se na světě vyrobilo pouhých asi 70! A jedno z nich má právě tento milovník rychlých, ale jedinečných aut.

Akce Párky a káry

Pan Chlad se se mnou podělil o zajímavé informace. Když poprvé auto uviděl, okamžitě se do něj zamiloval a musel ho mít doma. Modelů se vyrobilo na 50 kusů pro homologaci na závody a k tomu dalších 12 na závodní okruhy. Ale ještě před tím, než se začalo vyrábět, vyrazil do Itálie prozkoumat prototyp automobilu.

Na italské pobočce mu slíbili, že k autu bude určitě náležet i kufr, do kterého se následně schová střecha. Ale jak už to tak bývá, Italové toho hodně namluví. Ve finále vlastní auto, které nemá zavazadlový prostor a když chce sundat střechu, musí ji nechat prostě v garáži - trošku nepraktické na nevyzpytatelné letní dny, ale každý by to autu jinak prominul.

Zajímavá byla i cenovka auta. Auto pořídil za 592 tisíc eur. Ale jak už jsem říkala, jedná se opravdu o velmi vzácný kousek. Takových je na světě v provozu už jen pár desítek. Tudíž pokud byste někde zahlédli aukci automobilu, jeho vyvolávací cena se pohybuje okolo 2,5 miliónů eur. A to už je opravdu něco, na druhou stranu, měli byste srdce takové auto prodat?

Akce Párky a káry

Kromě Maserati se na akci objevily samozřejmě vozy Lamborghiny, Aston Martin, BMW, Audi, Honda a další. Ke zhlédnutí nebyly jen luxusní vozy, o kterých si většina z nás může jen zdát, ale i obyčejnější auta, se kterými se jejich majitelé chtěli pochlubit.

Pokud někomu vyhládlo a hlavně pokud se těšil na legendární párek, tak i ten byl k dispozici v přilehlém zázemí, kde se dalo koupit občerstvení za velmi lidové ceny. Komu nestačilo koukat jen na stojící auta, mohl se přesunout k závodišti. Jezdil se sprint na 300 metrů a pokaždé, když jsem se tím směrem podívala, byla na startu připravená auta. Ostatně, kde jinde byste chtěli legálně závodit a poměřovat si síly třeba s Teslou? K dispozici byl také kluzný kruh, na který se stála dlouhá fronta nebo možnost jízdy (za poplatek) v Hummeru H2.

Za mě velmi povedená akce, která se opravdu vyvedla, přestože ten den bylo venku horoucí peklo. Ale co je pár kapek potu, za jinak skvěle strávené odpoledne? Nepochybuji o tom, že se budou konat další srazy - pořadatelé by rádi z akce udělali jakýsi "brand", a kdo ví, kde se sejdeme příště. Každopádně, otázka na místě je, budete u toho taky? Já určitě.

Zdroj médií: Michaela Rubešová.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články