Představení nového Lexusu NX - bezpečnější, výkonnější, elektrifikovanější

30. 7. 2021 3 min. čtení Aktuality Lexus

Včera jsme se v Praze zúčastnili prezentace nového Lexusu NX. Popravdě dostal tolik vylepšení a novinek, že se všechny ani nevešly do prezentace. Stále je to ale takový ten klasický Lexus, zaměřený především na pohodlí posádky.

Úvodem prezentace jsme byli ujištěni, že model NX je pro značku klíčový a hodně si od něj v Lexusu slibují. Současná generace se neprodává zle, ale ta nová by to měla nakopnout daleko víc. Pro zajímavost - v roce 2022 se počítá s prodejem zhruba 400 kusů. Lexus holt nikdy nebyla masovka, ale kdo si ho koupí, ví dobře, co chce a co potřebuje.

Nové NX je celkově o něco protáhlejší a "rozpláclejší", což umocňují zejména A sloupky, které jsou více skloněné. Auto se o 20 milimetrů protáhlo, rozvor narostl o 30 mm a výška o 5. Výraznější jsou lemy blatníků a auto je víc rozkročené, což má na svědomí větší rozchod kol. Díky tomu by se měla zlepšit i ovladatelnost v zatáčkách.

Obří displej infotainmentu

Vnitřek nezůstal současným trendům nic dlužen. Před řidičem je 7" displej a zobrazovač infotainmentu má úhlopříčku až 14", což je v dané kategorii prvenství. Obrazovka je dotyková, často proklínaná ovládací ploška zmizela. Kruhové ovladače jsou velmi zajímavě zpracované, jsou jakoby na ploše položené a celé to působí dost technicistně. Příjemné je, že už v základu bude 9,8" displej a Apple CarPlay i Android Auto. I úplně "holé" auto bude velmi slušně vybavené a rozhodně nebude působit nějak ošizeně.

Ochrana cyklistů před dveřmi

Současnou módou je i ambientní osvětlení, které NX dostalo a OTA aktualizace. Nebude tedy nutné jezdit do servisu, systém si vše stáhne na dálku a sám se aktualizuje. Přibyla i možnost automatického parkování bez posádky v autě, které bude ovládané přes aplikaci v mobilním telefonu. Bezpečnostní asistenti jsou samozřejmostí, zaujal nás systém E-Latch, který blokuje zámky dveří v případě, že se chystá kdokoliv z posádky vystoupit a zezadu se blíží cyklista.

Plug-in novinka

Stranou inovace nezůstaly ani pohony. Základem je hybridní atmosféra o objemu 2,5 litru. Motor s neprůstřelnou spolehlivostí, perfektní efektivitou a s tím spojenou spotřebou. Výkon elektromotoru společně se spalovákem je 242 koní. Novinkou bude model označený NX 450h+. Ten je plug-in hybridní, jeho baterie má kapacitu 18,1 kWh a čistě na elektřinu zvládne ujet kolem 60 kilometrů. Obřím pozitivem je stejně velký kufr, jako u klasického modelu, což je dost nevídané. Stejně velká je dokonce i nádrž (55 litrů). Nejedná se tedy o zdaleka tak kompromisní řešení, jako lze najít u většiny konkurentů. Spotřebu i s vybitou baterkou, kdy vůz přejde do režimu klasického hybridu, uvádí automobilka kolem 7,5 litrů, což taky není špatná hodnota.

Cena základního modelu bude začínat na 1 340 000 korunách.

První dojmy

Po prezentaci jsme dostali možnost se do auta posadit, všechno si osahat a nafotit. Jakkoliv jsme byli varováni, že jde o velmi předprodukční model, tak ze statické ukázky to nebylo patrné. Vše bylo perfektně slícováno, interiér plný hodnotných materiálů a dokonale zpracovaný - přesně tak, jak jsme u Lexusu zvyklí. Líbily se mi sedačky, které jsou dost vysoké i pro moji dvoumetrovou postavu. Jediný trend, který nekvituji úplně s povděkem, jsou lesklé černé plasty, o které byl kokpit "obohacen".

Zdroj médií: Lexus

Fotogalerie (10 fotek)

Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články