PRÁCE 🧰

Před třiceti lety by si ženy auto nekoupily, dnes je to už naštěstí jinak

8. 3. 2022 1 min. čtení diskuze (0) Aktuality

Dnes je Mezinárodní den žen, svátek, který patří mezi významné a oslavuje nám blízké bytosti. Co se týká automobilového světa, neměly to ženy v průběhu let příliš jednoduché. 

V současné době ale právě ženy patří mezi významnou skupinu kupujících na trhu ojetin. Před třiceti lety to bylo spíše výjimečné, že si žena mohla dovolit svůj vlastní vůz. Doba se naštěstí změnila a ženy jsou dnes pragmatičtější a praktičtější než muži. Podle analýzy společnosti Aures Holdings si nejčastěji vybírají šedé hatchbacky v benzínu. Automat volí zhruba 20 % něžného pohlaví.

Avšak nutno podotknout, že v síti největšího českého autobazaru klesá počet kupujících, které by si zvolily hatchback. Letos je to 35 % z nich, před deseti lety to byla téměř polovina. A jak trend ukazuje, volí spíše SUV - jako symbol větší bezpečnosti. Po kombíku sáhne zhruba 24 % z nich.

Stojí si za tradičními značkami a barvami

Ženy se drží spíše osvědčených značek, takže volbám vládne Škoda Auto, Volkswagen a Hyundai. A raději sáhnou po benzínové verzi s manuálem než s automatickou převodovkou - ačkoli i ta narůstá poslední roky na oblibě.

Na konec ještě barvy. Samozřejmě některé ženy mají rády ty veselé, ale z hlediska budoucího prodeje se nejeví jako dobrá volba. V prodejích ojetých vozů vévodí prostě šedá, za ní hned bílá a černá. Přitom ještě před deseti lety se v žebříčku nejoblíbenějších barev objevovala modrá i červená.

Zdroj info: AURES Holdings.
Zdroj médií: Milan Veselý.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články