PRÁCE 🧰

Peugeot 308 – poslední generace leccos vylepšila, ale pořád je na čem pracovat

13. 6. 2022 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Poštěstilo se mi otestovat poslední i tu předchozí generaci Peugeotu 308. Pravda, naprosto rozdílné motorizace, nicméně i tak mám možnost leccos porovnat a zhodnotit, jak moc velký kus automobilka urazila.

Peugeot 308 – poslední generace leccos vylepšila, ale pořád je na čem pracovat

Vnější design

V tomto nejsem úplně kovaný, přiznám se, že na design si umím udělat názor, ale blbě se mi to popisuje. Každopádně minulá generace nebyla vzezřením tak výrazná jako ta současná, která je prostě fakt skvělá! Peugeot našel způsob, jak se vrýt lidem do paměti a jak udělat svá auta rozeznatelná na první pohled už z dálky. Vertikální pásky denního svícení se hned tak neokoukají!

Uvnitř

Tady jsem byl asi ještě spokojenější než při pohledu zvenčí. Automobilka přestala se snahou se v řešení interiéru za každou cenu odlišit, což u druhé generace (2014-2021) dopadlo vysloveně tragicky. Levné plasty by mi ani tak nevadily, kdyby nebyly vysloveně dávány na odiv a byly solidně slícované. Bohužel, to zdaleka nebyl ten největší přešlap. Nejhorší byla ergonomie, kdy pod displejem infotainmentu (k tomu se ještě taky dostanu) byla jakási volná plocha. Všichni výrobci aut cpou do tohoto prostoru tlačítka, točítka, ovládací panely, zkrátka něco... Peugeot byl v tomto směru dost skoupý a bohorovně si dovolil místo využít pro pásek ne tak úplně často používaných funkcí a ovládání hlasitosti rádia. A popravdě to vypadá fakt příšerně.

Peugeot 308 – poslední generace leccos vylepšila, ale pořád je na čem pracovat

Ono by to asi i fungovalo, kdyby byl dotažený aspoň ten infotainment. Naštěstí tuto chybu současná generace napravuje a žádná velká plocha tvrdého plastu nad středovým tunelem se nekoná. Místo obsadil velká displej, tedy spíše dva displeje – jeden slouží k přepínání mezi hlavními menu a je kontextový, takže je obsah se může měnit. Nicméně je rozdělen na velká virtuální tlačítka, přičemž slovo „velká“ bych dvakrát podtrhl. Ono totiž není až takový problém ovládat něco přes dotykový panel, problém je, když jsou ovládací prvky malé (což byl problém předchozí generace). Celé to navíc vypadá mnohem lépe a moderněji. Navíc je to i ukázkově rychlé.

Peugeot 308 – poslední generace leccos vylepšila, ale pořád je na čem pracovat

Zbavte se konečně i‑Cockpitu!

Jestli je něco, co bych nové 308 vytknul, pak rozhodně ergonomii sedačka-volant-budíky. Ani jedno není špatné, sedí se komfortně, volant je sice nahoře a dole zploštělý, což ničemu zas až tak nevadí a zobrazovač má sice trhané animace, ale svůj účel plní. Problém je v tom, jak je to celé uspořádané. Není možné si nastavit sedačku a volant tak, aby to bylo přirozené a zároveň bylo vidět na budíky. Prostě to nejde.

Peugeot to prezentuje slovy: „Základní jízdní informace jsou soustředěné na zvýšené přístrojové desce umístěné v ose výhledu, takže veškeré údaje má řidič před sebou, aniž by musel spustit oči z vozovky. Tato ergonomická pozice zvyšuje komfort řízení a snižuje únavu řidiče.“ Což by si dovolil rozporovat – kaplička je umístěná tak blbě, že buď mám volant někde na úrovni břicha, abych na ni viděl, nebo ho mám jak potřebuju, ale pak zase nevidím, kolik zrovna jedu. Celé je to jednoduše koncepčně špatně a i na prezentační fotografii je patrné, že figurant/model nemá volant tak, jak by ho mít měl a celkově je jeho pozice dost zvláštní. Do budoucna by prostě bylo asi nejlepší dát i-Cockpitu sbohem.

Zdroj info: Autorský text.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články