Ohrozí BMW iX Teslu? Automobilka slibuje dojezd až 600 kilometrů

12. 11. 2020 1 min. čtení Aktuality BMW

První čistě elektrické SUV od BMW bylo od počátku opravdu vyvíjeno jako auto, které budou pohánět baterie a spalovák se pod jeho kapotu nepodívá. Díky tomu se nemusely dělat kompromisy.

Předně design. Ten je, jak už jsme si v poslední době u BMW zvykli, dost pouťový. Své příznivce si ale obří ledvinky (navíc podsvícené) určitě najdou. Automobilka zkrátka hraje na efekt, který umocňuje zejména opravdu mohutná přední maska. Zadní část je trochu zvláštní, sbíhající se linie střechy a dveří ji také zmohutňují, ale vlastně proč ne? Je to netradiční a neokoukané. Přední i zadní světla jsou krásně uzoučká a podlouhlá, což ještě víc zdůrazňuje agresivní výraz. Uvnitř je to hodně futuristické a minimálně volant bychom ocenili spíš kulatý. Osmiúhelníkový tvar nebude možná to pravé pro pohodlné a bezpečné řízení.

BMW iX

Teď ale to u elektromobilu nejdůležitější, tedy parametry. Pohon tvoří dva elektromotory, které dohromady umí výkon až 375 kW. Akcelerace z nuly na sto by pak měla proběhnout za 5 sekund. Akumulátor má mít 100 kWh, což postačí na dojezd až 600 kilometrů. Teoretická, ale skvělá hodnota, pokud se bude aspoň trochu blížit realitě! Dobíjení bude možné výkonem až 200 kW, BMW uvádí, že na 70 % se baterie dobije za 40 minut. Dostupnost čekáme v roce příštím nebo až v roce 2022.

Zdroj médií: BMW

Fotogalerie (8 fotek)

Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?