Nový Land Rover Defender testoval i labrador

17. 12. 2019 2 min. čtení Aktuality Land Rover

Při vývoji automobilu je důležité na prototypech neustále testovat nejrůznější scénáře, které mohou nastat. V některých případech takový test může mít dost netradiční podobu.

Nový Land Rover Defender testoval i labrador

Vozy do terénu jsou často volbou těch, kteří nějakým způsobem pracují v lese nebo obecně v přírodě. To s sebou nese i vyšší pravděpodobnost přepravy zvířat, zejména psů.

Labrador Yogi v akci

Jenže zkuste si třeba třicetikilového psa nechat naskočit do auta. Pravděpodobnost, že hrubé tlapky s drápy zanechají na nárazníku stopy, hraničí s jistotou. Britové k tomuto pokusu využili Yogiho. Yogi je devítiletý labrador, který byl požádán, aby opakovaně skákal do zavazadelníku Defendera a zpět.

To mělo svůj účel, v kufru totiž byla umístěna podložka se senzory pro mapování tlaku. Šlo o to, aby byl zmapován tlak, jaký psí končetina její jednotlivé části při takovém skoku do kufru vyvinou. Yogi poté propůjčil inženýrům svoji tlapku, podle které byl vytvořen pomocí 3D tisku pohyblivý model.

Nový Land Rover Defender testoval i labrador

Testování pomocí modelu packy

Model packy pak pomáhá s vývojem tím způsobem, že díky nasnímaným údajům z Yogiho skoků do kufru, mohou vývojáři simulovat cyklus 5 000 takových skoků, včetně jejich vlivu na lak. Díky tomu si může Land Rover dovolit tvrdit, že zadní nárazník vydrží neporušený celou dekádu, bez ohledu na podmínky, kterým je při svém používání vystaven.

Mimochodem, zadní nárazník Defenderu není z vrchní části plochý jen tak samoúčelně. Jedním z důvodů tohoto tvaru je právě usnadnění naskakování a vyskakování psích parťáků.

Nový Land Rover Defender testoval i labrador

Zdroj médií: Land Rover
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?