McLaren-Elva M1A byl v 60. letech závodní automobil s otevřeným kokpitem, který neměl ani přední okno. Na tento vůz se snaží automobilka navázat s moderní inkarnací.
McLaren Elva je parádní a hodně rychlý roadster. Vznikne jen 399 kusů
![McLaren Elva je parádní a hodně rychlý roadster. Vznikne jen 399 kusů](/data/blog-article/illustration/orig/mclaren-elva-je-paradni-a-hodne-rychly-roadster-vznikne-jen-399-kusu.jpg)
Přední sklo prostě není
Aby byl odkaz opravdový, ani nová Elva nemá přední sklo, bude pouze za příplatek. Aby posádka nemusel ve vysokých rychlostech čelit silném náporu vzduchu, přišel McLaren s něčím, čemu říká AAMS. Pokud si zkratku rozepíšeme, dostaneme Active Air Management System. Jednoduše se jedná o aerodynamiku řešenou tak, aby vzduch posádku obtékal a co nejméně ji obtěžoval.
Ukládací prostor na helmy
Šasi je z karbonu a posádka má k dispozici 8 infotainment. Praktický je ukládací prostor na helmy pod zadními ochrannými oblouky. Pod kapotou je osmiválcový čtyřlitr o jehož přeplňování se starají dvě turba. Výkon 599 kW bude stačit na pokoření stovky pod tři sekundy a na dvoustovce budete za 6,7 sekund.
McLaren Elva má homologaci pro silniční provoz a pro tyto případy je možné trochu přizvednou přední nápravu. Nejlépe mu ale bude asi na závodním okruhu. Cena za tento vůz je lidových v přepočtu 42,5 milionů korun.