PRÁCE 🧰

Lexus LBX poprvé v Česku

15. 8. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality Tiskové zprávy Lexus

Poprvé jsme na vlastní oči prohlédli nový Lexus LBX. Myslet si, že se jedná o přestrojenou Toyotu Yaris by byla chyba.

Lexus LBX

Na první živé prezentaci v České republice jsme si mohli prohlédnout nový nejmenší Lexus s názvem LBX. Zkratka LBX má svůj význam, v překladu totiž znamená „průlomový crossover Lexus“. A průlomový svým způsobem určitě je. Lexus chce s novým modelem zaujmout i jiné než stávající zákazníky, a ještě více navýšit prodeje na tuzemském trhu. Už minulý rok se více než vydařil, pro ten současný má však Lexus ještě sebevědomější plány.

Evropský Japonec

Lexus se nijak netají tím, že primárním zaměřením modelu LBX je evropský zákazník a při vývoji na to byl kladený velký zřetel. To je pro nás jistě dobrá zpráva. Designování však probíhalo v Japonsku, novinka se zde bude i vyrábět. Přední partie v sobě kloubí typické prvky pro starší i nové Lexusy, zadek se nechal inspirovat japonským dezertem Kagami Mochi. Díky tomu je nové LBX doširoka rozkročené v dolní části, zatímco směrem nahoru se zužuje. Signifikantním prvkem jsou i krátké převisy karoserie nebo nízko položené těžiště.

Lexus LBX

Nejenom pozměněný Yaris

Lexus přiznal, že techniku si LBX propůjčuje od Toyoty Yaris Cross. Dvojice modelů se však liší mnohem víc, než by se dalo čekat. Zatímco oba kompakty stojí na stejné platformě, pro Lexus NBX se o 20 milimetrů prodloužil rozvor náprav a dokonce o 60 milimetrů narostla šířka. Z toho benefituje vnitřní prostor, vzhled, ale i jízdní vlastnosti. I přes delší rozvor je však druhá řada sedaček spíše pro menší spolucestující. Pouze dodáme, že zavazadlový prostor naživo působí docela hluboce a v závislosti na konfiguraci může mít až 332 litrů.

Kde ale nezůstal kámen na kameni je pohonné ústrojí. To vychází z hybridu, který opět najdeme i v Yarisu. Inovací se ale dočkal benzinový tříválec o objemu 1,5 litru, který má nově vyvažovací hřídel, čímž se filtruje jeho hrubší chod. Nové je také uložení motoru v podobě hydraulických silentbloků. Nejmenší Lexus má taktéž vždy o něco vyšší výkon než Yaris –⁠ v tomto případě rovných 100 kW (136 koní) a točivý moment 185 Nm. Volit můžete pohon předních i všech kol, obě pak akcelerují na stovku pod deset sekund.

Zásadně se však liší komponenty hybridního systému. Kompletně nová je řídící jednotka i trakční baterie. Lexus také zapracoval na své bezestupňové převodovce, která je nyní výrazně odlehčená. Přidejme k tomu značné množství dodatečného odhlučnění a zjistíme, že se vlastně model LBX s přes koleno příbuzným Yarisem moc srovnávat nedá.

Luxusní materiály a individualizace

Dalším rozdílem oproti Yarisu jsou, jak se na Lexus sluší a patří, prémiové materiály a zpracování. Fakt, že je LBX nejmenším modelem v portfoliu neznamená, že je nějak šizený. Naopak přebírá několik prvků od „velkých“ modelů značky a navrch představuje program bespoke, který umožňuje další úroveň personalizace.

Lexus také k modelu LBX nenabízí konkrétní výbavě stupně, ale říká tomu atmosféry. Těch je celkem pět a jmenují se LBX, Elegant, Relax, Emotion a Cool. Každá z atmosfér pak malému Lexusu dává jedinečný charakter.

Lexus LBX

Konkurence a cena

Nový nejmenší model japonské značky aktuálně vstoupil do předprodeje, který potrvá do konce roku. Začátkem roku 2024 se pak očekávají první vozy v ČR. Základní cena je 795 000 korun, v rámci předobjednávky však můžete na vybrané atmosféry získat zvýhodnění 96 000 až 186 000 korun. LBX vstupuje do poměrně skromně obsazeného segmentu, kde bude soupeřit především s Mini Countryman a DS 3. Něco nám však říká, že si LBX hraje tak nějak svou vlastní ligu.

Zdroj info: Lexus.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Fotogalerie (9 fotek)

Podobné články