Hyundai Kona N dostane dvouspojkovou převodovku se speciálními funkcemi

7. 4. 2021 2 min. čtení Aktuality Hyundai

Ostrého crossoveru už se nemůžeme dočkat. Spojení Kony a povedeného dvoulitru s turbem poskytne zajisté velmi příjemné chvíle na silnicích. Automobilka Hyundai zveřejnila další podrobnosti o modelu Kona N.

Dvouspojka pro ostrý model Kony se jmenuje N DCT a vychází z konvenčnější 8DCT. Nejdůležitější je, že spojky jsou chlazené olejovou lázní a nemělo by tedy docházet k tak rychlému opotřebení, jako u převodovek, které mají spojky suché. O cirkulaci oleje se postarají hned dvě elektrická čerpadla.

Pro sportovní jízdu nabízí N DCT speciální funkce N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift.

N Power Shift (NPS) se aktivuje, jakmile vůz zrychluje s více než 90% otevřením škrticí klapky. Funkce potlačuje pokles točivého momentu při řazení vyšších převodových stupňů, aby byl maximalizován přenos hnací síly na vozovku.

N Grin Shift (NGS) maximalizuje výkony motoru a převodovky DCT po dobu 20 sekund. Jakmile řidič požaduje maximální zrychlení, vůz okamžitě zařadí nejvhodnější nižší převodový stupeň. Řidič tuto funkci aktivuje stisknutím speciálního tlačítka na volantu a na panelu přístrojů se spustí odpočítávání sekund, během nichž bude funkce ještě k dispozici. Následně musí řidič čekat minimálně 40 sekund, než bude moci funkci přechodného zvýšení výkonu znovu použít.

A třetí je funkce N Track Sense Shift (NTS), která optimalizuje adaptivní řazení při jízdě na závodním okruhu, aby se jezdec mohl ještě více soustředit na řízení. NTS rozpozná optimální podmínky pro dynamickou jízdu na závodním okruhu a automaticky se aktivuje. Převodovka díky této funkci optimalizuje sportovní výkony řazením správných převodových stupňů ve správný okamžik stejně jako profesionální závodní jezdec, a to na základě dat, odvozených z motosportu, a vyhodnocování povelů řidiče.

Převodovka prošla i náročnými testy na Nürburgringu. Okruh s délkou 20,8 kilometru musel každý testovací vůz absolvovat 480x (tedy celkem zhruba 10 000 kilometrů), za sucha i za mokra. Simuluje se tak až 180 000 kilometrů intenzivního provozu, a to na ploše pěti až šesti týdnů.

Zdroj médií: Hyundai
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Nerad se v nich hrabe, protože to neumí a vždycky mu nějaký šroubek zbyde.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?