🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Hodinová sazba řemeslníka může být 150 i 500 korun

21. 9. 2024 3 min. čtení diskuze (3) Aktuality Tipy a rady Práce v auto-moto

Nedávno jsme provedli rozsáhlý průzkum, ve kterém jsme zmapovali, kolik si mohou v Česku vydělat pracovníci v auto-moto průmyslu. Některé informace nás příjemně překvapily, jiné zarazily. A velmi obdobné názory sdíleli i diskutující v příspěvcích pod jednotlivými články.

Hodinová sazba řemeslníka může být 150 i 500 korun

Sto tisíc? Šikovný řemeslník ať má klidně víc!

Zřejmě největší ohlas vyvolal článek, ve kterém jsme se blíže podívali na pozici inzerovanou na našem webu, ve které firma hledala mechanika s nástupním platem 120 000 Kč.

Pod tímto konkrétním článkem se vyrojila řada příspěvků, ve kterých diskutující neměli s nabízenou mzdou problém a stáli si za tím, že šikovný řemeslník by měl brát klidně i 100 000 Kč a více. Jaká je ovšem realita? Někde úplně jinde!

Většinou jde o práci na IČO nebo nabídku „pro tým

Při bližším prozkoumání nabízené pozice člověk zjistí, že nabídka není vůbec tak atraktivní, jak se na první pohled tváří. Budoucího kolegu v tomto konkrétním případě chtěla firma „zaměstnat“ na IČO, což není žádná výhra (důvody, proč tomu tak je, najdete v našem předchozím článku). Firma navíc hledala velmi úzkoprofilového pracovníka s nemalými zkušenostmi a ŘP vícero skupin.

Vybrané firmy naléhavě hledají kolegy do svých týmů

Pokud firma inzeruje pozici, ve které nabízí nadstandardní výdělky, většinou nehledá zaměstnance, ale právě „IČAře“. V posledních dnech se objevují také pozice, které jsou nabízené rovnou celému týmu pracovníků. Typicky jde o dvojici řidič a závozník, která si musí „pohádkovou“ odměnu dělit. Ve finále tak na výplatu dotyční dostanou zcela jinou částku, než na kterou v inzerátu zaměstnavatel láká.

Jak se pohybuje průměrná mzda a hodinovka?

Pokud bychom se podívali na data, která vyplývají z našeho nedávného průzkumu napříč pozicemi inzerovanými na našem webu, pak zjistíme, že průměrná mzda řidičů se pohybuje mezi 38 000 až 48 000 Kč. Vždy samozřejmě záleží na konkrétní lokalitě, ve které firma působí.

Zajímavost: Zhruba 43 % z uveřejněných inzerátů s nabídkami práce pro řidiče obsahovalo minimálně jeden zaměstnanecký benefit. Nejčastěji šlo o bonusy a prémie k nabízenému platu, stravenky, školení, či mobilní telefon.

U pracovních nabídek, ve kterých firmy hledají kolegy na technické pozice, se průměrná měsíční mzda pohybuje mezi 32 500 až 44 500 Kč. Nabídky práce s hodinovou mzdou se potom pohybovaly okolo 200 korun na hodinu. U nabídek práce v logistice je průměrná mzda vůbec nejnižší ze všech tří srovnávaných kategorií. Pohybuje se mezi 30 000 až 37 500 Kč, což rozhodně není žádná výhra.

Na druhou stranu firemní benefity zde zaměstnavatelé nabízejí v 53 % procentech. Z našich předchozích průzkumů nicméně vyplývá, že na benefity se dnes již příliš „nehraje“ a stravenky nebo příspěvek na penzi naprostou většinu potenciálních zájemců o práci v konkrétní firmě nepřesvědčí. Důležitá je adekvátní mzda, za který mohou zaměstnanci do firmy nastoupit. A „tajit“ji, je pro mnohé z nich pomyslným červeným vykřičníkem!

Zdroj info: Výzkum realizovaný Portálem řidiče.
Zdroj médií: Depositphotos.
petr ježek, 25. 9. 2024 6:33
Mno nevím co na to říct. Můj "mechanik" bere 750 za hodinu... samozřejm je to jeho živnost a taky má zaměstnance takže pokud na autě pracují 2 nebo dokonce 3 mechanici tak by to běžného člověka prostě pohřbilo a bylo by levnější rozbitá auta shodit ze skály(nebo udat jako ojetinu nějakému troubovi) a vzít si nové na lízačku. Jsem pro to aby si fachman vydělal co nejvíc... koneckonců dobrých mechaniků kteří to neočůrají je jako šafránu ale kdo je má živit?
Ondřej Matějka, 22. 9. 2024 17:22
To řikam furt že ty inzeráty jsou totálně fejkový nesmysly, ale vždycky je někdo chytrej jakože "proč furt děláš tady, když tam a tam nabízej tolik a tolik...." ale zeptejte se reálně lidí kolik tam berou, je to všechno lež a manipulace těch "HR manažerů" co často pořádně ani nevěděj co pořádně ta firma dělá.
Pavel Záruba, 21. 9. 2024 19:37
v 90kách byl řemeslník v monterkách ten největší powl. Ale je to docela legrace vidět ten zlom.

Podobné články