Rychlost automobilů je často skloňované spojení. Omezuje se v okolí škol, nákupních zón i nemocnic. Dopravní značky však často v praxi zakrývají větve, a tak je řidič nemusí vůbec zaregistrovat.
Ford testuje technologii, která by automaticky mohla regulovat rychlost vozidel
![](/data/blog-article/illustration/orig/ford-fiesta-st-75.jpg)
Automobilka Ford zkouší nově online technologii, která využívá geofencing. To znamená virtuální geografickou hranici. Ta by totiž jednoho dne mohla zcela odstranit potřebu značek omezujících rychlost. V první řadě by pomohl zvýšit bezpečnost pro účastníky silničního provozu, ale také by mohl pomoci řidičům se vyhnout pokutám za neúmyslné překročení rychlostního limitu.
Také čtěte
Podle statistik v Evropě připadá v závislosti na konkrétní zemi až 29 procent obětí dopravních nehod na chodce a cyklisty – tedy nejzranitelnější účastníky silničního provozu. Aby se takovým číslům předešlo, je nutné zřídit více zón s omezenou rychlostí 30 km/h. S dodržováním rychlosti již dnes pomáhá řada asistentů moderních automobilů.
Testování nové technologie probíhá za aktivní účasti testovacích vozů, tyto role byly uděleny elektrickým dodávkám E-Transit. Testování probíhá v centru německého Kolína nad Rýnem a to především v zónách 30 km/h, ale i v dalších oblastech, kde je povolená rychlost 50 km/h. Fáze testu je naplánovaná na 12 měsíců.
Kromě geofencingu Ford pracoval i na dalších projektech, které mají zvýšit bezpečnost silničního provozu. Jako příklad můžeme uvést například propojení semaforů, které automaticky rozsvítí zelenou a připravit volný průběh pro vozy integrované záchranné služby. Další již funkční technologií je informování o nebezpečí z okolí. Ta dokáže upozornit na blížící se chodce.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.