Dojmy z prvních jízd s novými modely Peugeot 3008 a 5008

4. 2. 2021 6 min. čtení Aktuality

Dlouho očekávaný den konečně nadešel a my jsme si mohli na živo vyzkoušet v krátkých jízdách po Praze omlazené modely Peugeot 3008 a 5008.

Představení a první jízdy s novými modely 3008 a 5008

Představení vozů se konalo v industriálních prostorách Pragovky, kde byly přistavené testovací vozy. Na místě bylo i drobné nápojové občerstvení, samozřejmě vše za dodržování přísných hygienických opatření. 

Každý z redaktorů různých médií si mohl zvolit na vyzkoušení až tři automobily. Na seznámení s každým z nich jsme měli zhruba 30 minut čistého času, a tak vám mohu přinést opravdu čerstvé dojmy. Samozřejmě bohatší zážitek budeme mít, až auta vyzkoušíme ve standardních týdenních redakčních testech. Na to si ale budete muset ještě chviličku počkat.

Pojďme se tedy seznámit s mými zvolenými vozy, které jsem testovala na krátkých trasách po Praze. Co se na nich změnilo oproti starší verzi? Zanechaly na mě dojem a jsou to auta, která si budu potřebovat osahat ještě jednou? Rozhodně ano! A už se na ně v redakci těšíme.

celá nabídka »

Nabídka inzerátů vozů Peugeot

zobrazit celou nabídku »

Testované vozy

Každý model zaujme svým individuálním designem. Ten se držel vize, která se promítla například už do vzhledu malé 208 nebo větší 2008, ale v tomto případě to jde zase o kus dál - především zvolíte-li verzi GT a GT Packet. Na první pohled je znát výrazná maska, která na mě působí elegantně, ze středu vybíhají kočičí fousky, které se do stran ztrácejí. Slovy designera jsou to ale lamely, které propojují vše do celku. Samozřejmě nechybí světlomety v podobě lvích špičáků, které jsou poznávacím znamením značky. 

Součástí proměny byly samozřejmě i inteligentní technologie, které otevírají dveře budoucnosti. Jedná se tak například o nejmodernější jízdní asistenty a i-Cockpit. Nechybí ani obrazovka multimediálního systému ve vysokém rozlišení. U vozů naleznete voliče režimů a v případě hybridní verze se můžete setkat s volbami jako Electric, Hybrid a Sport.

Nové je i čalounění s dekorativními prvky, které v některých kombinacích vypadají opravdu luxusně - příkladem může být ve fotogalerii model 5008, který měl dřevěný dekor z lípy a interiér tak vypadal opravdu honosně.

3008 GT Hybrid 225

Peugeot 3008 GT Hybrid 225

Ekologii vpřed. K výběru byla i silnější verze, ale mě bohatě stačila ta slabší. Hybridní provedení 3008 slibuje dojezd čistě na elektřinu až 56 kilometrů, v případě silnější verze je to papírově až 59 kilometrů. Co to pro samotného řidiče znamená? Ve volbě menu si můžete zvolit možnost šetření elektřiny, to znamená, jakmile se jízda přepne na spalovací motor, pak se z této jízdy dobíjí baterie. Proces jsem samozřejmě vyzkoušela a nabíjení přes motor jde opravdu rychle. Jízda čistě na elektřinu byla pohodová a nerušivá.

Auto je pohodlné a uvnitř je spousta místa. Interiér je vzdušný a z vozu je dobrý výhled ven. Hybrid je svižný a musíte si hlídat trochu nohu na plynu, jinak budete sbírat jednu pokutu za druhou. Samozřejmě po necelých 20 kilometrech jízdy nelze určit, zda-li má hybrid smysl, to se dozvíme až ve standardním testu, ale zatím to vypadá na schopného konkurenta pro ostatní.

3008 GT 1.6 PureTech 180

Peugeot 3008 GT 1.6 PureTech 180

Bylo téměř povinností vyzkoušet i benzínovou verzi. Mám-li být upřímná, ta mě zas až tak nenadchla a jízdní vlastnosti vozu mi přišly zvláštně sladěné. Ale nemohu takto soudit jen z krátké jízdy, která toho zas tolik o voze neprozradí. Nicméně stále zůstává plusem prostorný interiér, místo na zadních sedačkách, moderní technologie a samozřejmě i líbivý vzhled. Červený lak vypadá velmi atraktivně a k autu sedne.

5008 GT Pack 2.0 BlueHDi 180

Peugeot 5008 GT Pack 2.0 BlueHDi 180

Po usednutí za volant jsem téměř intuitivně sáhla po režimu Sport. Auto má totiž zajímavý projev, vzhledem k tomu jak je velké, vydává zlověstné zvuky po každém sešlápnutí plynového pedálu. V autě funguje čtyřválcový nafťák o objemu 2 litry, který se pojí s automatickou osmistupňovou převodovkou. Paradoxně mě tento větší model bavil nejvíce a ještě více pohledy kolemjdoucích. 

V tomto voze byl použit onen dřevěný dekor a je to sázka na jistotu. Jediné co mi vadilo, byl výhled vzad. Hlavová opěrka střední sedačky dost výrazně zasahovala do výhledu. Samozřejmě bez pasažéra se dá zasunout, ale když tam bude sedět dítě nebo dospělý člověk, mohl by to být problém. Řidič se pak musí spoléhat jen na zpětná zrcátka, asi jako u dodávky. Ale není to nic, co by se nedalo přežít.

Zdroj médií: redakce

Fotogalerie (11 fotek)

Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je v jedné ruce foťák a v druhé pero, s kterým si vše pečlivě zapisuje. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?