PRÁCE 🧰

České firmy zaostávají za Evropou ve využívání alternativních pohonů

3. 10. 2019 2 min. čtení diskuze (0) Toyota

České firmy zaostávají ve využívání aut na alternativní pohon ve svých vozových parcích. Zatímco v ČR se nějaký vůz na alternativní palivo nachází ve čtyřech procentech flotil, v Evropě je to ve 21 procentech. V používání hybridních vozů, plug-in hybridů a elektromobilů jsou čísla zhruba poloviční. Vyplývá to z průzkumu Arval Mobility.

České firmy zaostávají za Evropou ve využívání alternativních pohonech

Hybridní vozy jsou zastoupené zhruba ve třech procentech flotil a elektromobily ve dvou procentech. V Evropě je to 14 respektive 12 procent. Podle očekávání využívají alternativy častěji velké firmy, v ČR alespoň jedno takové vozidlo má 8 procent firem s 500 a více zaměstnanci, v Evropě dokonce 42 procent firem. 

Zemí s nejvyšším podílem autoparků obsahujících alespoň jeden vůz na alternativní pohon je Nizozemsko (44 procent), následované Velkou Británií (34 procent) a Francií (28 procent).

Nejoblíbenější hybridní značkou ve firmách je Toyota. "Hybridní vozy do svých flotil zařazuje stále více firem. Zatímco vloni ke konci září tvořily hybridy v rámci prodejů firmám 34 procent, v letošním roce to je už téměř polovina. Vedle ekologického aspektu k tomu zákazníky vede zejména očekávaná úspora provozních nákladů nebo vysoká zůstatková hodnota hybridních vozů," uvedla mluvčí Toyota Česká republika Jitka Jechová. 

České firmy zaostávají za Evropou ve využívání alternativních pohonech

6% firem uvažuje o změně

O budoucím využití alternativních pohonů uvažuje v Česku šest procent firem, které takové vozidlo zatím nepoužívají, v ostatních evropských zemích je to 19 procent. Shodně ve všech zemích směřují preference budoucího nákupu k elektromobilům a hybridním vozidlům. Nejmenší zájem je o plug-in hybridy.

Jaké mají hybridní vozy zastoupení?

Hybridním vozům dala přednost například firma Fammilky vyrábějící zdravé pečivo. Její zaměstnanci k zákazníkům jezdí hybridními crossovery C-HR. Po hybridních Toyotách sáhla i společnost Pruniwerk. “Je dobré zahodit předsudky, jak má vypadat firemní park a jít s dobou. Hybridní Toyotu využívám pro cesty za zákazníky i v osobním životě. Je cenově dostupná, na vysoké úrovni zpracování a spolehlivá,” uvedl Kamil Rziepěla z Pruniwerku.

Obecně jsou ve flotilách stále nejoblíbenější diesely s nadpolovičním podílem. Jejich zastoupení je v Česku ochotno snížit 16 procent firem, v Evropě 34 procent podniků.

Zdroj médií: toyota.

Podobné články