Moderní vozy jsou čím dál častěji osazovány systémy, které mají za úkol včas detekovat chodce v jízdní dráze a zareagovat. Nejlépe tak, že střetu zabrání včasným zabrzděním.
Američané otestovali systémy ochrany chodců. Výsledky jsou tristní
Jak asistenty fungují?
Americká automobilová asociace (AAA) teď přišla s testem, při kterém zkoušela, jak spolehlivě tyto asistenty fungují. Modely dospělých i dětských chodců pak byly vyslány proti Tesle Modelu 3, Chevroletu Malibu, Toyotě Camry a Hondě Accord.
Simulovány byly poměrně běžné situace, které mohou řidiče na cestách potkat. Tedy stojící postava, chodec, který se vydá do vozovky za zatáčkou, ale i třeba dítě, které si to naštráduje do vozovky z prostoru mezi auty zaparkovanými u krajnice.
Je dotestováno, výsledky?
A jak test dopadl? Pokud pojede vůz rychlostí kolem 32 km/h, je šance, že chodce nesrazí zhruba 40%. Při 50 km/h se ale téměř jistě s chodcem střetne. V noci se pak riziko ještě dále zvyšuje a bezpečnostní systémy mají větší problémy chodce detekovat.
Je to tedy jasný vzkaz automobilkám. Ty v řidičích vytvářejí falešný pocit jistoty, že když se něco přihodí, palubní počítač situaci vyřeší. Možná v laboratoři, v podmínkách reálného světa nikoliv.