🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Zajímavosti o prvním elektrickém SUV od Toyoty

27. 1. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality

Jedná se o první elektromobil japonského koncernu, který byl navržen a vyroben jako čistý elektrifikovaný vůz. Rovněž se jedná o model, který je zrodem nové řady automobilů s označeným bZ.

Auto stojí na nové platformě eTNGA, která je určena přímo pro elektromobily. Pod podlahou vozu se samozřejmě nachází baterie, která je nedílnou součástí tohoto modelu. Tím pádem má vůz nízko umístěné těžiště. A to přispívá k lepším jízdním vlastnostem.

K dispozici bude náhon na přední nebo obě nápravy. Zvolí-li zákazník první možnost, naskytne se mu motor s výkonem 204 koní a auto se z nuly na sto dostane za 8,4 sekundy. Druhá verze nabídne celkový výkon 217 koní a na stovku zrychlí za 7,7 sekundy. Maximální rychlost bude omezena na 160 km/h. Vozy ještě doplní lithium-iontová baterie (tu tvoří 96 článků) s kapacitou 71,4 kWh, která by měla poskytnout dojezd až 450 kilometrů. Důležité je také sdělení, že v případě připojení na rychlonabíječku se auto dobije na 80 % za 30 minut.

Automobilka se cítí být silná v segmentu SUV, ostatně její portfolio se z takových mnoha modelů skládá, a tak bude s bZ4X debutovat právě v této karoserii. Sice na baterky, ale zato plnohodnotné. Auto se bude rovněž vyznačovat prostorným interiérem. Blaho budou zažívat především pasažéři na zadních sedačkách. A zavazadlový prostor nabídne objem 452 litrů.

Technologie z jiného vesmíru

Model bZ4X se bude ovládat jedním pedálem. Tedy jak brzdit, tak i zrychlovat. Očekává se, že se postupem času zavede i v Evropě systém řízení steer-by-wire. To znamená opuštění od mechanického propojení mezi volantem a koly. Veškerou komunikaci převezme elektronika. Tím pádem se zvětší prostor v řidičovo zóně. 

Zjednodušilo se i vytápění kabiny. To nově půjde skrze infračervené záření, které začne topit během minuty. Kromě toho se lidé mohou těšit na nejmodernější multimediální systém s bezdrátovým internetem a hlasovým ovládáním. Chybět nebude ani pořádná dávka bezpečnostních asistentů.

Vypadá to, že elektromobil bude pěkně nadupaný a pootevře tím dveře do nového světa moderní přepravy osob. A to je pouze zlomek výčtu, co vše auto bude ve finále obsahovat. Už teď se těšíme na tu realitu!

Zdroj info: Toyota.
Zdroj médií: Toyota.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články