Viděli jsme nový Yaris Cross. Je to prakticky laděné malé SUV

2. 6. 2021 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality Toyota

České zastoupení Toyoty nám dnes ukázalo Yaris Cross. Platformu má shodnou se základním Yarisem, ale přináší více praktičnosti, akčnosti a jednu velmi vítanou novinku.

Toyota Yaris Cross

Pro úvod uvedeme, že vůz stojí na platformě TNGA (GA-B). Celkovými rozměry stojí Cross někde mezi klasickým Yarisem, se kterým má shodný rozvor, a o něco větším C-HR. Což je ale spíše designově zaměřený vůz, kdežto Yaris Cross má být především praktický.

Na přání čtyřkolka

Novinka pomýšlí na terén, kde se uplatní pohon všech kol, který je dostupný u hybridních variant a řeší ho elektromotor na zadní nápravě. V závislosti na situaci tak může jít 100 % síly na přední kola a v případě potřeby je možné dosáhnout až poměru 40:60 ve prospěch zadních kol. Řidič má k dispozici kromě toho pro běžnou jízdu i speciální dva režimy. Tím prvním je Snow, který upravuje chování tak, aby byly rozjezdy na kluzkém povrchu co nejplynulejší, stejně tak jízda. Trail zase umí přibržďovat jednotlivá kola v případě sjezdu nějakého srázu. Na toto jsme dost zvědavi a pokud se nám dostane "čtyřkolka" do rukou, tak to určitě vyzkoušíme. Ještě jedno upřesnění - varianty s pohonem všech kol budou mít víceprvkové zavěšení kol, předokolky dostanou torzní příčku.

Praktičnost

Stejně tak se s variantami mění i objem kufru. Předokolka dostane větší o objemu 397 litrů, navíc bude mít i dvojitou podlahu, kterou je možné rozdělit na dvě části, kdy třeba levá bude níž a pravá výš - opět něco, na co jsme docela zvědaví. Pohon všech kol si vyžádal díky invertoru více prostoru mezi zadními koly, takže o tuhle vychytávku budou majitelé ochuzeni. Zároveň to znamená i menší objem zavazadlového prostoru, ale ani 320 litrů není špatné číslo.

Nový infotainment!

Jak je u Toyoty v poslední době zvykem, tak už v té nejzákladnější a nejočesanější variantě bude kompletní systém Toyota Safety Sense 2.5. To znamená hlídání jízdy v pruhu (které půjde mimochodem vypnout tlačítkem na volantu), inteligentní tempomat, systém pro zabránění kolize a podobné fíčury. Co ale potěšilo nejvíc, je nový infotainment. V tomhle byla Toyota popravdě dost pozadu a konkurence jí značně utekla. Yaris Cross ale přinese systém Toyota Smart Connect, který bude pracovat s vlastní navigací, která si bude stahovat data o počasí, radarech a dopravě z cloudu. Celé se to bude umět na dálku aktualizovat, bude to umět Apple CarPlay a Android Auto bezdrátově, přičemž zůstanou zachována hardwarová tlačítka na boku. K tomu celému bude ještě aplikace do telefonu, která zobrazí data o jízdě, polohu vozidla, půjde přes ni auto na dálku zamknout, případně vyklimatizovat/vytopit před jízdou.

Cena auta bude začínat na 435 000 korunách, oficiálně začnou prodeje v září a první zákazníci by měli ve stejném měsíci dostat své vozy.

Zdroj médií: Redakce

Fotogalerie (9 fotek)

Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články