Také vás někdy napadlo, že dnešní ceny dílů jsou velmi vysoké? Že na tom, udělat si vlastní „homemade díl“ není nic těžkého? Ruská parta, na YouTube známá jako Garage 54 si řekla to samé. Vyrobili třecí lamelu, z materiálu, který není pro tuto činnost primárně určený.
V Rusku opět experimentovali a zkusili vyrobit spojkovou lamelu ze dřeva
K čemu slouží spojková lamela?
Přenáší točivý moment motoru, spojuje a rozpojuje řetězec motor-převodovka. Hlavní díl práce zastává spojková lamela. To se vyrábí ze směsi materiálu, který musí třít, aby nedocházelo k prokluzování samotné spojky ve chvílích, kdy to není žádoucí, zároveň ale musí odolávat teplu a mít co největší trvanlivost.
Také čtěte
Výroba z překližky
Novou lamelu součástku vyrobili v Garage 54 ze staré, kterou vzali z jejich modrého „Žigula“. Podle starého obložení udělali nové, které bylo z dřevěné překližky. Netradiční obložení podle jejich slov „Vypadalo krásně, dokud ho neušpinili svýma rukama.“. Poté následovalo připevnění nýty na nově koupenou lamelu. Nakonec vše namontovali zpět do auta, a rozhodli se to vyzkoušet.
Náročný test
Jednička šla zařadit naprosto bez problémů, zpátečka to samé. Auto bez uchyceného výfuku sice zaneslo celou kabinu dýmem, přes který nešlo skoro vidět, ale to průměrného Rusa nemá šanci rozhodit a test v klidu pokračoval. Další rychlosti zařadili opět bez obtíží. Dřevěné obložení prošlo i v náročných testech jako je prudký rozjezd s prokluzem kol. Toto ostatně několikrát úspěšně zopakovali. Podle závěrečného hodnocení tuto těžkou zkoušku spojka přežila, a dokonce fungovala velice spolehlivě. Určitě by ale bylo zajímavé vidět, jak dřevěné obložení po takové jízdě vypadá, bohužel toho jsme se nedočkali.