Každý správný Čech potřebuje velký kufr. Lidé tráví letošní léto více v tuzemsku než v zahraničí, a tak zájem o ojeté vozy typu SUV a kombi roste. Mezi lidmi vítězí VW Tiguan, ale i domácí Škoda Karoq.
V letošním létě vedou v prodeji ojetá kombi a SUV

Letošní rok zaznamenal mnoho změn. Lidé museli přehodnotit chování a život. S omezením letecké dopravy se zvýšil zájem o auta. Nákup ojetých automobilů se stal jednou z variant, jak cestovat a být zároveň v bezpečí. Češi se zaměřují zejména na prostornější vozy, které jim mohou vynahradit komfort, ať už při cestování na chatu a nebo na prodloužené víkendy v tuzemsku.
Z analýzy společnosti AAA Auto se za poslední měsíc vyšplhal prodej ojetých kombi na 30 % a vozy SUV si zvolilo 20 % zákazníků z celkového počtu prodeje ojetých aut na českém trhu. Naopak velmi oblíbené MPV, právě pro cesty do zahraničí, se s prodeji propadlo, přestože ještě v zimě tomu bylo jinak.
Na českém trhu ojetých vozů vždy v prodejích vedla Škoda Octavia, avšak poslední dobou a se změnou trendů se do popředí dostávají i vozy, které byly kdysi pro zákazníky méně oblíbené. Patří mezi ně automobily koncernu Volkswagen. Například u modelu Tiguan se prodej za poslední měsíc zdvojnásobil.
Se změnou cestovatelských zvyklostí se u Čechů mění také preference na výbavu ojetiny. Samozřejmostí je komfort, ale zákazníci také více požadují automatické převodovky a auto bez klimatizace nechce už téměř nikdo. Lidé se také přiklání spíše k benzínovým variantám vozů.