RM19 je nový prototyp Hyundai s výkonem přes 390 koní

21. 11. 2019 2 min. čtení Aktuality

Společnost Hyundai Motor Company představila novinářům na autosalonu AutoMobility LA 2019 sportovní vůz RM19 (Racing Midship) se závodní technikou. Označení prototypu značky N odkazuje na uložení motoru uprostřed. Tato zásadní odlišnost umožňuje dosáhnout lepších jízdních vlastností.

RM19 je nový prototyp Hyundai s výkonem přes 390 koní

Hyundai zahájil projekt s označením RM (Racing Midship) již v roce 2012. Jeho cílem bylo vyvinout nové vysokovýkonné technologie pro motoristický sport a propojit je s budoucími modely N. Modely řady RM, reprezentované evolučními stupni RM14, RM15 a RM16, absolvovaly od zahájení projektu RM rozsáhlý program jízdních zkoušek. Jejich účelem bylo ověřování nově vyvíjených technologií, sledování jejich vlivu na provozní vlastnosti a jejich vylepšování pro následné využití v budoucích modelech N.

Model RM19, poháněný svého druhu nejvýkonnějším dvoulitrovým motorem s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním, jenž poskytuje nejvyšší výkon 390 k, se pyšní slušným zrychlením z nuly na 97 km/h za necelé čtyři sekundy. Vůz sdílí přeplňovaný motor 2,0 litru se závodními vozy TCR z vývoje Hyundai N. Automobilka se chlubí tím, že i přes homologaci pro silniční provoz, je auto svými vlastnostmi, adhezí a brzdnými výkony na úrovni závodního vozu.

Písmeno „N“ u značky Hyundai N symbolizuje Namyang, který je od roku 1995 sídlem globálního výzkumného a vývojového centra společnosti Hyundai Motor v Koreji, v němž se zrodil koncept N. Všechny takto označené modely jsou tak obvykle poměrně ostrým náčiním, jak jsme se ostatně sami přesvědčili v testu.

Technologie vozů Hyundai N jsou laděny na kultovní Severní smyčce Nürburgringu. Každý vůz, který absolvuje zrychlené testy odolnosti podle interních standardů automobilky, ujede na tomto okruhu 420 až 480 kol na mokrém i suchém povrchu. Tento test simuluje více než 160 000 kilometrů jízdy v náročných podmínkách během pouhých čtyř týdnů. Nürburgring se 73 zatáčkami a délkou téměř 21 kilometrů je všeobecně považován za jeden z nejnáročnějších závodních okruhů na světě a jeho historie nemá obdoby. V těsné blízkosti tohoto významného centra motoristického sportu je umístěno i testovací středisko s plochou 3600 metrů čtverečních, které je provozováno evropských technickým centrem společnosti Hyundai Motor.

Podobné články