Podle šéfa BMW budou v roce 2050 spalovací motory mrtvé

25. 11. 2019 2 min. čtení Aktuality

Dost nesmyslná nařízení EU, která svádí marný boj s klimatem, budou mít postupem času větší a větší oběti. Šéf elektromobility v BMW, Jim Freimann, bohužel nemá dobré zprávy. Pokud se něco nezmění, můžeme se se spalováky nadobro rozloučit.

Podle šéfa BMW budou v roce 2050 spalovací motory mrtvé

Na vině je Pařížská klimatická dohoda. Ta zavazuje státy, které ji podepsaly, omezit emise tak výrazně, že bude prakticky fyzikálně nemožné vyrábět v budoucnosti auta se spalovacími motory. Američané naštěstí mají rozum a hned jako bylo možné, tak od dohody odstoupili. Státy EU se samozřejmě snaží být papežštější než papež a budou se dohody držet zuby nehty.

Pro automobilový průmysl to znamená značně nejistou budoucnosti. A svoji daň si to vybere i u BMW. Automobilka očekává, že jedno ze čtyř prodaných aut s modrou vrtulí ve znaku bude elektromobil nebo hybrid, a to do roku 2021. Tento poměr by měl neustále narůstat a roku 2030 by měla být prodaných elektrifikovaných BMW polovina. Roku 2050 se to má zlomit úplně a pod kapotami bavoráků už spalovací motory nebudou.

Takže ano, sice automobilka bude "uhlíkově neutrální", ale efekt na životní prostředí je zatím dost diskutabilní. Elektromobily jsou sice fajn, mají své výhody, ale jejich prosazování násilím není dobré. Bez možnosti volby budou lidé ve velké míře raději jezdit klidně dvacetiletými vozy se spalovacími motory, než aby museli investoval do auta na baterky. Ta se zatím s výjimkou Tesly příliš dobře neprodávají. Dotační programy pak mají jediný efekt a to ten, že si firmy elektromobily nakoupí, ale pak jim stojí na parkovištích a používají se jen pro PR účely, aby vypadaly "zeleně".

Mnohem větším problémem než kouřící auta, jsou uhelné elektrárny. Ty dokáží nadělat s ovzduším daleko větší paseku, ale jak už to tak bývá, tak meč ekologie nejdříve dopadne na zcela běžné lidi, kteří nijak nemají šanci s tím cokoliv udělat. Aktivisté se sice radují, ministři se plácají po ramenou, ale ve výsledku čeká osobní i nákladní dopravu dost pohnutá budoucnost. Zatím.

Podobné články