Dálniční expres, který nabídne své posádce až nevídané pohodlí a možnost skutečně bleskové přepravy, především po dálnicích. I tak by se možná dala specifikovat nová S8.
Nové Audi S8 opět kombinuje luxus a brutální výkon. Tentokrát jako hybrid
Mild-hybrid se sílou 571 koní
Přichází skoro po dvou od klasické A8. Pohon obstarává benzínový osmiválec 4.0 TSFI, který v kombinaci s elektromotorem dělá z vozu mild-hybrid. Systém při zpomalování rekuperuje elektrickou energii a ukládá ji do baterie, odkud si bere v okamžiku, kdy je to potřeba a pomáhá spalovací jednotce při zrychlování. Celková síla pohonného systému Audi S8 je tak 571 koní a 800 Nm a přenáší se na všechny čtyři kola.
Podvozek eliminující nežádoucí náklony karoserie
Hybridnímu ústrojí sekunduje aktivní podvozek. Ten umí například přizvednou jednu stranu auta, pokud hrozí náraz z boku a tím zvýšit šance na přežití posádky uvnitř vozu. V zatáčkách pak do značné míry eliminuje nežádoucí náklony karoserie tím, že ji jednoduše nakloní až o tři stupně směrem k vnitřní straně oblouku.
Aby byla jízda skutečně plavná, sleduje přední kamera vozovku a díky tomu se systém může připravit na kompenzaci případných nerovností. Navíc, v okamžiku, kdy chce někdo nastoupit a otevře dveře, se podvozek bleskově přizvedne až o 50 mm.
Cena nebo dostupnost? Neznámá
Interiér je pak prakticky shodný s klasickou A8. To znamená možnost výběru z nejrůznějších materiálů jak na sedadla, tak na palubní desku a zbytek interiéru. O bezpečnost posádky se samozřejmě starají nejmodernější asistenční systémy. Cena vozu zatím oznámena nebyla, stejně tak ani dostupnost.