Nejnovější modely Audi pro rok 2021

6. 10. 2021 3 min. čtení Tipy a rady

Populární německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se sice výrazně orientuje na elektromobilitu, pořád ale umí i klasické vozy vyšší třídy se spalováky.

Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron

Tohle je nový nejlevnější elektromobil značky. Kompaktní SUV, které jinak než s elektromotorem nekoupíte. Působí robustně, svalnatě a je samozřejmě nabité technologiemi, včetně Matrix LED světel, u kterých si řidič může zvolit design denního svícení. Interiér je luxusně laděný a kufr pojme 520, respektive 535 litrů v závislosti na verzi. Ano, jsou dvě varianty - buď klasická, nebo o něco líbivější Sportback. Vůz je postavený na platformě MEB, tedy té samé, jako Škoda Enyaq. Cena začíná na 1 197 900 korunách, což popravdě není od té škodovky zas tak daleko, aby se nevyplatilo popřemýšlet nad audinou, která působí opticky o dost lehčeji a je to přeci jenom o něco luxusnější elektromobil.

e-tron GT quattro

Audi e-tron GT

Subjektivně asi zdaleka nejhezčí současné Audi a jedno z vůbec nejkrásnějších aut vůbec (bohužel na fotkách to zdaleka tak nevyzní, jako v reálu). Minimálně mezi elektromobily je tenhle e-tron asi designově nejdotaženější. Je to velmi blízký příbuzný Porsche Taycan a v podstatě je to taková hodně živá elektrická placka. Cena sice startuje na částce 2 784 900 korun, ale mít takovou krásu doma, to bychom v garáži asi i spali. K dispozici je i ostřejší varianta RS, která stojí ještě o zhruba milion víc, ale má výkon 475 kW, baterii s využitelnou kapacitou 83,7 kWh, pohon všech kol a na stovce je za 3,3 sekundy. Teoretický dojezd je 472 kilometrů, což není vůbec špatné, protože v praxi to bude někde kolem 400-420, když se člověk bude trochu krotit.

Samozřejmě počítejte s excelentními jízdními vlastnostmi a perfektním interiérem nabitým technologiemi. Za lidový příplatek (cca 180 tisíc korun) si můžete dopřát třeba i karbon-keramické brzdy a vydat se s klidem na okruh. Na druhou stranu má cenovku nepříliš vzdálenou právě od zmíněného Porsche Taycan. A víte jak... Porsche je Porsche!

Audi Q8

Audi RS Q8

Nesmíme samozřejmě zapomenout na to nejopulentnější auto z nabídky - Audi Q8. Když se chcete ukázat, chcete to nejlepší, koupíte si tohle, aby to všichni věděli. 1 928 900 korun za úplný základ nezní zase tak strašně. Ale jestli se chcete opravdu vytáhnout, sáhnete po verzi RS, která začíná lehce nad 3,5 milionu... Abychom ale byli spravedliví, tak je Q8 docela praktické auto. 605 litrů zavazadlového prostoru je dostatečná porce, s pohonem všech kol quattro navíc projedete skoro všude.

Akorát základní motorizace - třílitrový diesel bude mít s autem, které má hrubě přes dvě tuny, dost práce. Jako rozumné minimum vidíme mild-hybridní benzínový třílitr TSFI, jehož 340 koní bude na tohle SUV tak akorát. A pořád to ještě není tak úplně drahé, protože jsme lehce nad dvěma miliony korun. Za ty dostanete hodně velkou porci luxusu, ale velmi nepraktické auto na parkování v centru Prahy.

Zdroj médií: Audi
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články