Zvuková izolace nového Rolls-Royce Ghost váží metrák

18. 8. 2020 1 min. čtení Aktuality

Ticho na palubě je doménou luxusních vozů. Jenže zapomeňte na BMW nebo Mercedesy. Tyhle značky hrají v pohodlí posádky pořád ještě druhé housle. Takový Rolls-Royce na to jde skutečně důkladně.

Rolls-Royce Ghost

Co dělá v autě hluk, je především motor. Sametový chod dvanáctiválce o objemu 6,75 litru asi nikoho neurazí, ale u Rolls-Royce není v interiéru přípustné nic jiného, než co největší ticho, klid a pohoda. Nejproblematičtější jsou v tomto směru dutiny. Vnitřky dveří, podlaha nebo zkrátka cokoliv, kde je nějaký prostor, který může fungovat jako ozvučnice nebo rezonátor, je potřeba něčím vycpat. Ideálně materiálem, který zvuky pohlcuje.

A přesně takového materiálu je na na Ghostu necelých 100 kilogramů (99,7). V době, kdy se automobilky snaží šetřit každé deko, zůstává Rolls-Royce velkopansky nekompromisní a své zákazníky nechce vystavit jakémukoliv hluku.

Jenže to není jen o nějaké akustické pěně. Samozřejmostí jsou dvojitá skla, dvojitá přepážka mezi motorem a interiérem a dokonce i speciální pneumatiky, které mají speciální akustickou pěnu zevnitř. Jenže, jak uvedl člověk, který má u nového Ghostu na starosti právě akustiku - Tom Davis-Reason, na palubě prototypu bylo takové ticho, že to bylo až nepřirozené. Vyvinuli tedy speciální "hluk", něco jako vydávají elektromobily, ale samozřejmě mnohem tišší a decentnější.

Zdroj médií: Flickr

Podobné články

Máme pro vás zajímavé rady, tipy a akční auto-moto nabídky. Chcete o nich vědět?