Bazar pneu Pardubice

3. 10. 2020 4 min. čtení Tipy a rady Jak vybrat pneu Kde koupit pneu Použité pneu Rádce motoristy

Pneumatiky z druhé ruky nemusejí být nutně špatnou volbou. Právě naopak, může to být i velmi výhodný způsob, jak získat někdy i zánovní pláště.

Ono to samozřejmě není tak jednoduché s těmi jetými pneumatikami. Předně do nich člověk tak úplně nevidí. Nikdo vám spolehlivě neřekne, jak je na tam kovový kord, jestli náhodou není poškozený a kolikrát kolo muselo absolvovat nějaký zásadní náraz. Je to tedy tak trochu loterie, ale i tady se dají najít signály, které leccos napoví.

Určitě je dobré zkontrolovat celistvost plášťů. Zvenku by neměly být žádné výrazné vrypy nebo hlubší oděrky. Prostě jak zevnitř, tak z vnějšku by měl být povrch plus mínus bez porušení. Nějaké drobnější škrábance jsou samozřejmě v pořádku.

Zaměřte se také na to, jestli jsou pláště rovnoměrně sjeté. K tomuto účelu je ideální vzít si buď klasickou šupleru, nebo k tomu přímo určenou měrku. Měřte vždy běhoun na obou krajích a pak uprostřed. Nějaký minimální rozdíl tam být může, řekněme desetinka, dvě. Ale pokud je okem vidět, že je pneumatika sjetá k jedné straně nebo uprostřed, nekupujte ji. Velký špatný jsou taky boule. Na povrchu nesmí být žádné "kopečky", které signalizují, že vnitřní konstrukce se v daném místě už rozpadla.

Autorizované pneuservisy v Pardubicích

V každém případě by u letních pneumatik neměla být hloubka dezénu nižší jak 1,6 mm a u zimních 4 mm. I to zohledněte při koupi a rozhodně nekupujte gumy, které "už to mají za pár". Rovněž si zkontrolujte, jak jsou pláště staré. Hledejte na bočnici nápis začínající "DOT". Jeho poslední dvojčíslí značí rok, první dvě číslice označují týden výroby. Pro příklad "DOT 2119" označuje pneumatiku vyrobenou 21. týden roku 2019. Určitě bychom nekupovali gumy staré víc jak dva roky. I při správném skladování totiž začínají po třech letech měnit své vlastnosti a obecné doporučení je jezdit na pneumatikách starých maximálně čtyři roky.

Hodně napoví i prostředí a způsob, jakým jsou pláště skladovány. Pokud dojedete na místo, kde sklad je spíš jedna velká hromada, tak mazejte pryč. Ve zkratce - pokud jsou pneu osazené na ráfcích, mají být buď zavěšené, nebo naskládané naplocho na sobě. Pláště bez ráfků musí být skladované na stojato. Jakýkoliv jiný způsob je špatně! Sklad by neměl být přetopený, ale ani vymrzlý a musí být krytý před slunečním světlem. Optimální je teplota kolem 12 °C.

Ohledně použitých pneumatik doporučíme oslovit některý z pneuservisů.

Zdroj médií: Depositphotos

Podobné články