PRÁCE 🧰

Aditiva do LPG

Vybírejte z ucelené nabídky aditiv do LPG různých značek.
Elektronická dávkovací jednotka aditiva LPG a CNG

Elektronická dávkovací jednotka aditiva LPG a CNG

4 925 Kč
LPG PROFI
Gaslube SPECIAL 5L aditivum pro motory na LPG, ochrana motoru

Gaslube SPECIAL 5L aditivum pro motory na LPG, ochrana motoru

1 750 Kč
LPG PROFI
Gaslube Premium 5L aditivum pro motory na LPG, ochrana motoru

Gaslube Premium 5L aditivum pro motory na LPG, ochrana motoru

1 390 Kč
LPG PROFI
Mazání ventilů v LPG systémech - LPG Valve Lube - 500ml /Bluechem 33366/

Mazání ventilů v LPG systémech - LPG Valve Lube - 500ml /Bluechem 33366/

375 Kč
CARSPNEU.cz
Čistič benzin LPG systému - Petrol System Cleaner LPG - 375ml /Bluechem 33346/

Čistič benzin LPG systému - Petrol System Cleaner LPG - 375ml /Bluechem 33346/

362 Kč
CARSPNEU.cz
Gaslube SPECIAL P1000 1L aditivum pro motory na LPG se zesílenou formulí P1000 20. 4. 2024

Gaslube SPECIAL P1000 1L aditivum pro motory na LPG se zesílenou formu

440 Kč
LPG PROFI
Autoprofi Čistič benzínového - LPG systému 250ml Skladem

Autoprofi Čistič benzínového - LPG systému 250ml

329 Kč
Autoprofishop.cz
Gaslube Premium 1L aditivum pro motory na LPG, ochrana motoru

Gaslube Premium 1L aditivum pro motory na LPG, ochrana motoru

350 Kč
LPG PROFI
Trubka plastová 4x2,7mm PA12M modrá k el. dávkování aditiva 21. 4. 2024

Trubka plastová 4x2,7mm PA12M modrá k el. dávkování aditiva

35 Kč
LPG PROFI

V naší nabídce aditiv do LPG naleznete 9 produktů. Aktuální nabídku můžete filtrovat dle ceny, dostupnosti, značky, oblíbeného obchodu a jednoduše vyhledat produkt, který bude vyhovovat vašim požadavkům.

Rychlé odkazy na nabídku aditiv do LPG

Funkce aditiv do LPG

Aditiva pomáhají udržovat celou soustavu čistou a provozuschopnou. Jejich hlavním účelem je ochrana ventilů a sedel před vysokými teplotami, kterými jsou vystaveny. Zároveň je chrání i před kyselým prostředím, které při spalování LPG vzniká. Většina aditiv na trhu navíc promazává všechny pohyblivé části motoru.

Na rozdíl od benzínu nebo nafty, do LPG není možné přimíchávat aditiva přímo. Důvodem tohoto omezení je to, že LPG je do motoru vstřikován již v plynné formě. Aditiva, která se skládají z olejů, minerálních látek a anorganických přísad, by při klasickém dávkování mohla ucpat filtr a poškodit vstřikovače. Proto je třeba přidávat aditiva jiným způsobem.

Kvůli tomu, že není možné přidávat aditiva do paliva, nejsou jím chráněny vstřikovací ventily, jejich sedla ani další části motoru. Aby nedošlo k propálení ventilů, ztrátě komprese ve válci nebo problémech při chodu motoru a jeho startování, je třeba ošetřovat jednotlivé části jinak.

Aditiva pomáhají chránit LPG motor před korozí a tvorbou usazenin. Zároveň neutralizují kyselé prostředí, které by mohlo jednotlivé části nevratně poškodit. Na rozdíl od benzínu nebo nafty ale není možné aditiva přidávat přímo do paliva.

Možnosti přidávání aditiv do LPG

Aditiva do LPG je možné aplikovat dvěma způsoby, které pomáhají ochránit ventily před poškozením.

Externí zařízení zabudované v motoru

Externí zařízení má za úkol vstřikovat aditivum přímo do motoru. Aditivum ve formě kapaliny s příměsí látky na bázi draslíku vytváří na ventilech a ventilových sedlech ochrannou vrstvu. Díky tomu je možné předcházet opotřebení ventilů a usazování škodlivých látek. 

Při výběru aditiva byste se měli řídit hlavně typem motoru vašeho vozu a technologií, kterou sání paliva probíhá. Pokud byste zvolili nevhodný produkt, aditivum by nefungovalo správně. V horším případě by mohlo dojít i k poškození některých částí motoru. Dávkování aditiva by se mělo řídit doporučením výrobce konkrétního produktu. 

Přívstřik benzínu

Druhým způsobem, kterým je možné dodat do LPG motoru přidat aditiva, je přívstřik benzínu. Při využití tohoto způsobu dávkování aditiv je třeba nastavit úroveň otáček a zatížení motoru, kdy má dojít k přívstřiku. V případě, že jsou za jízdy tyto podmínky splněné, automaticky dojde ke vstříknutí zadaného množství benzínu do motoru. Toto je opakováno po celou dobu, kdy je tohoto stavu dosaženo. V případě, že jeden z parametrů není dále naplněn, je přívstřik ukončen.

Díky přívstřiku speciálně aditovaného benzínu se sníží tepelné zatížení motoru. To hlavně při velké zátěži a vyšších otáčkách pomáhá motor chránit. Zároveň je tímto způsobem možné prodloužit životnost ventilů a ventilových sedel.

Dávkování přívstřiku se liší podle typu konkrétního vozu a způsobu vstřikování. Ideálním poměrem je jedna dávka benzínu na 5 dávek LPG.

Oproti předchozí variantě je přívstřik benzínu nákladnější. Na druhou stranu ale funguje zcela samostatně nevyžaduje žádnou další speciální péči.

Přidání aditiv do LPG může probíhat dvěma různými způsoby. Zvolit můžete buď externí zařízení, které samostatně vstřikuje aditivum přímo do motoru, nebo přívstřik benzínu.

Nabízejte produkty na novém auto-moto vyhledávači a získejte více zákazníků

Máte vlastní e-shop, který nabízí zákazníkům produkty ze segmentu auto-moto? Ukažte své produkty tisícům nových návštěvníků každý den.

Registrujte se nyní a získejte přístup na měsíc zdarma.