PRÁCE 🧰

Do italského Bibione a zpět Hyundai i30 Kombi za 4487 korun (3. díl)

24. 6. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Carsharing Carsharingem na dovolenou Cesta do Itálie Hyundai i30 do Itálie Srovnání aut na cestu

Po cestě do Itálie a krátkém pobytu se vydáme zpět na cestu do České republiky, samozřejmě jinou trasou, ať je to trochu zajímavé.

Do italského Bibione a zpět Hyundai i30 Kombi za 4487 korun (3. díl)

Články na téma Hyundai i30 do Itálie:

  1. Do italského Bibione Hyundai i30 Kombi za 2477 korun (1. díl)
  2. Do italského Bibione Hyundai i30 Kombi za 2477 korun (2. díl)
  3. Do italského Bibione a zpět Hyundai i30 Kombi za 4487 korun (3. díl) - právě čtete

Hlučná klimatizace i rušný noční život v přímořském letovisku mi nedopřály mnoho spánku, proto mi hned po probuzení bylo jasné, že bude třeba si na cestu zakoupit nějaký doping. Ještě předtím jsem se ale musel vypakovat z hotelu. Tomu předcházela samozřejmě sprcha a snídaně v jídelně.

Nečekal jsem nic opulentního, ale byl jsem pozitivně překvapen šíří nabídky. Od sladkého pečiva, přes různé buchty, až po obligátní míchaná vajíčka se slaninou. Po sbalení a kontrole, jestli jsem něco nezapomněl, jsem se vypravil k odjezdu. Ještě jsem však navštívil Lidl, kde jsem si zakoupil dva energeťáky, něco k zakousnutí na cestu a především parádní Lidl plavky, se kterými budu jednoznačně král každého koupaliště.

Parádní plavky Lidl

SELF, nebo SERV?

Zbývalo už jenom jediné – natankovat plnou. Zvolil jsem nebližší čerpačku a byl jsem docela překvapen dvěma rozdílnými cenami paliv. Pak mi docvaklo, kde je problém. Jedny ceny totiž jsou totiž platné pro tankování s obsluhou, druhé pro ty, kdo to zvládnou sami. Jelikož jsem si docela věřil, že najdu nádrž a zvolím správnou pistoli, zajel jsem do části bez obsluhy. Po dotankování mi mladý muž ve firemní bundičce vytiskl hned u stojanu účtenku a mohl jsem frčet.

Cena paliva SELF

Cena paliva SERV

Přes Vídeň domů

Jelikož jsem chtěl být doma co nejdříve, volil jsem trasu přes Graz a Vídeň. Naladil jsem tedy navigaci, vybral trasu a vyrazil vstříc pohoří Benátských Alp. Hyundai i30 Kombi, který jsme měli na cestu půjčený, uměl Apple CarPlay, takže nebylo potřeba řešit, kam umístit telefon, aby na něj člověk viděl. Osobně už bych dnes auto bez možnosti zrcadlení displeje z telefonu na centrální zobrazovač nechtěl.

Z řeky potok

Možná jste zaregistrovali v médiích informace o tom, že Itálii letos trápí dramatický nedostatek vody. Při přejezdu mostu přes řeku Tagliamento jsem měl dojem, že překonávám spíš trochu větší potok. Každopádně – než se vydáte na dovolenou někam do severní části Itálie, možná nebude od věci zjistit, jak tam na tom s vodou jsou. Lokálně se totiž prý přistupuje k omezování, takže třeba hotelové bazény mohou být letos klidně prázdné.

Jednou bezkontaktně, podruhé ne

Prosmýkl jsem se kolem Udine a zamířil k hranicím s Rakouskem. Při platbě mýta za využití dálnice jsem byl lehce překvapen tím, že jsem mohl využít bezkontaktní platební kartu. Očividně se vybavení na mýtných branách liší a některé jsou holt modernější, jinde musíte použít klasickou platební kartu „zasouvačku“.

Tento automaty umí bezkontaktní platby. Některé jiné ne

Už by to chtělo dálnici až na rakouské hranice

Zbytek trasy k hranicím s ČR už nikterak zajímavý nebyl, spíš to byla trochu nuda. Opět mě čekalo rakouské vyžívání se v omezování rychlosti na dálnici a pak poklidný průjezd Vídní. Jenže čím víc jsem se k naší vlasti blížil, tím víc jsem se netěšil. Je ostuda, že jsme se ještě nezvládli dálničně s Rakouskem propojit a je tak potřeba se spokojit s nižší cestovní rychlostí.

Jenže pak přišlo Brno, kde mám obvykle smůlu. Nejinak tomu bylo i v tomto případě a jak příjezd, tak i odjezd z Brna po D1 byl dost zasekaný. Než jsem se po naší hlavní dálnici dokodrcal kde sjezdu u Jihlavy, musel jsem si „vyžrat“ ještě i jeden opravdu hodně dlouhý předjížděcí manévr kamionu. Něco, co za hranicemi neuvidíte a jsem rád, že i PČR to v poslední době začala řešit a neohleduplné řidiče kamionů pokutovat.

Čísla a náklady

Domů jsem se dostal v 19:01, startoval jsem z Bibione krátce před desátou dopolední hodinou. Celkový čas jízdy pohodovým tempem tedy vychází na zhruba 9 hodin, což není špatné. Ještě bodově pár čísel:

  • Ujetá vzdálenost: 1 604 kilometrů
  • Náklady na palivo: 3 378 korun
  • Rakouská dálniční známka 10denní: 235 korun
  • Tauerntunnel průjezd: 320 korun
  • Mýto Itálie: 554 korun
  • Ubytování: 1 612 korun
  • Náklady na cestu: 4 487 korun
  • Náklady celkem: 6 099 korun

Víte, kolik vás stojí dovolená v Itálii? Máte to spočítané? Klidně se podělte v komentářích!

Zdroj info: asfinag, apl.pedemontana.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Fotogalerie (7 fotek)

Podobné články