PRÁCE 🧰

Jak odmrazit zevnitř přední sklo?

21. 2. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Zimní sezóna Zamrzlé auto

Dostat led z vnějšího povrchu předního skla není zase takový problém. Horší je, když řidič potom usedne za volant a zjistí, že by měl oškrábat ještě druhou, tedy vnitřní stranu.

Jak odmrazit zevnitř přední sklo?

Předně trochu moralizování – spousta řidičů se na to vybodne, což je nejhorší možná varianta. Prostě vyjedou třeba jen s velmi úzkým průzorem, kterým vidí sotva na svůj jízdní pruh. To je samozřejmě špatně a je to extrémně nebezpečný hazard. Už jenom proto, že řidič obvykle ve snaze vidět svým průzorem co nejvíce přiblíží hlavu někam k volantu, takže jeho řidičská pozice je dost špatná a v případě nehody nemá šanci adekvátně reagovat.

Škrábat sklo zevnitř?

První, co se nabízí, je možnost sklo oškrábat. Jenže podobně jako spousta dalších, kteří to zkusili, patrně brzy zjistíte, stejně jako autor, že tvar škrabky je optimalizovaný pro vypouklá, tedy konkávní skla. Jenže konkávní tvar se přechodem na opačnou stranu mění v tomto případě na konvexní. Takže účinnost škrabky se sníží na minimum, protože bude odstraňovat led jenom plus mínus centimetr plochy na každé straně u hrany. Ano, nakonec to udoláte, ale bude to dost pracné, a to i s ohledem na nevhodnou pracovní polohu v předklonu.

Ofuky

Výrobci aut na situace, kdy je potřeba očistit přední sklo, své produkty připravili. Respektive připravili je na odmlžení skla, ale podobně dobře to funguje i na led. Slouží k tomu speciální tlačítko. Najdete ho obvykle na panelu klimatizace. Bude pravděpodobně velmi podobné tlačítku pro odmrazení zadního skla, často na něm bývá i nápis „MAX“, případně „Front“.

Jak odmrazit zevnitř přední sklo?

Je to funkce vytvořená speciálně k tomu účelu, aby přední sklo zbavila vlhkosti. Nastaví ofuk jenom na sklo, maximální silou a zapne k tomu klimatizaci, protože ta vzduch odvlhčuje. Pokud však je motor ještě studený, je lepší, nechat ho chvíli běžet na volnoběh a potom pustit foukání na maximum a klidně bez klimatizace. Některá auta jsou vybavena pomocným topným elementem, což je vlastně topení založené na průchodu elektrického proudu vodičem o určitém odporu. Generuje se tak teplo a tento prvek je umístěn v přívodu vzduchu, většinou hned za radiátorem topení. Aktivace se provádí tak, že nastavíte topení úplně na maximum a je jedno, jestli je manuální nebo digitální. Během několika sekund začne foukat minimálně vlažný vzduch, který led z předního skla účinně odstraní.

Ještě k té klimatizaci

Klimatizaci si klidně nechejte zapnutou i v zimě, zejména pokud máte problém s námrazou skel zevnitř. To totiž značí problém – v autě je příliš vysoká vlhkost, kterou jste tam pravděpodobně donesli na botách. Ano, sníh a voda, kterou do auta přinesete, roztaje a nasákne se do koberečků a všeho, k čemu má přístup. Jakmile vůz opustíte, uvolňující se vlhkost se vysráží po ochlazení na sklech a následně zmrzne. Klimatizace vás toho dokáže postupně zbavit, zejména při delší jízdě, kdy má dostatek času vše vysušit. Pomoci jí můžete tím, že si před nastoupení do vozu oklepete obuv a případně koberečky vyměníte za gumové. Lépe se udržují a navíc se z nich voda dá vylít.

Zdroj info: škoda, dieselpower.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články