PRÁCE 🧰

Motorové oleje

Vybírejte z ucelené nabídky motorových olejů různých značek.

Filtrovat motorové oleje

Hledaný text

Cena

Nabídky

Výrobce

více výrobců

Objem

více

Viskozita

více

Druh

Obchod

více obchodů

Motorový olej Shell 550048372 Skladem

Motorový olej Shell 550048372

5 022 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej MOBIL 155524 Skladem

Motorový olej MOBIL 155524

5 385 Kč
AutoMedik.cz
Shell Spirax S6 GXME 75W-80 20 l Skladem

Shell Spirax S6 GXME 75W-80 20 l

5 567 Kč
Falcon parts
Motorový olej CASTROL 1535B1 Skladem

Motorový olej CASTROL 1535B1

5 110 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej CASTROL 15C325 Skladem

Motorový olej CASTROL 15C325

5 245 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej MANNOL MN7507-60 Skladem

Motorový olej MANNOL MN7507-60

6 073 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej LIQUI MOLY 25028 Skladem

Motorový olej LIQUI MOLY 25028

5 264 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej MOBIL 153689 Skladem

Motorový olej MOBIL 153689

6 099 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej SCT - MANNOL TSN10W4060L Skladem

Motorový olej SCT - MANNOL TSN10W4060L

6 097 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej LIQUI MOLY 3767 Skladem

Motorový olej LIQUI MOLY 3767

5 789 Kč
AutoMedik.cz
OLEJ MOBIL 15W-40 DELVAC MX 60L Skladem

OLEJ MOBIL 15W-40 DELVAC MX 60L

6 336 Kč
Falcon parts
Motorový olej LIQUI MOLY 8071 Skladem

Motorový olej LIQUI MOLY 8071

5 975 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej ARAL 15F074 Skladem

Motorový olej ARAL 15F074

6 788 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej CASTROL 15F9BA Skladem

Motorový olej CASTROL 15F9BA

6 784 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej LIQUI MOLY 3757 Skladem

Motorový olej LIQUI MOLY 3757

5 820 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej Shell 550056428 Skladem

Motorový olej Shell 550056428

5 243 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej MOBIL 155505 Skladem

Motorový olej MOBIL 155505

5 904 Kč
AutoMedik.cz
OLEJ SHELL 10W-40 HELIX PLUS / HX7 55L Skladem

OLEJ SHELL 10W-40 HELIX PLUS / HX7 55L

6 696 Kč
Falcon parts
Motorový olej MOTUL 100170 Skladem

Motorový olej MOTUL 100170

6 963 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej MANNOL MN7501-60 Skladem

Motorový olej MANNOL MN7501-60

6 210 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej MANNOL MN7707-60 Skladem

Motorový olej MANNOL MN7707-60

7 314 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej CASTROL 15336A Skladem

Motorový olej CASTROL 15336A

6 642 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej MOTUL 108950 Skladem

Motorový olej MOTUL 108950

7 011 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej MOTUL 109763 Skladem

Motorový olej MOTUL 109763

5 629 Kč
AutoMedik.cz
Fanfaro Ford & Volvo 6716 5W-30 60 l Skladem

Fanfaro Ford & Volvo 6716 5W-30 60 l

7 087 Kč
Falcon parts
Motorový olej LIQUI MOLY 20782 Skladem

Motorový olej LIQUI MOLY 20782

6 178 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej Shell SHE15W40R4L Skladem

Motorový olej Shell SHE15W40R4L

7 362 Kč
AutoMedik.cz
Motorový olej CASTROL 1533F6 Skladem

Motorový olej CASTROL 1533F6

6 672 Kč
AutoMedik.cz
OLEJ FANFARO OPEL 5W-30 60L Skladem

OLEJ FANFARO OPEL 5W-30 60L

7 183 Kč
Falcon parts
Motorový olej MANNOL MN7915-60 Skladem

Motorový olej MANNOL MN7915-60

7 228 Kč
AutoMedik.cz

V naší nabídce motorových olejů naleznete 2795 produktů. Aktuální nabídku můžete filtrovat dle ceny, dostupnosti, značky, parametrů, oblíbeného obchodu a jednoduše vyhledat produkt, který bude vyhovovat vašim požadavkům.

Rychlé odkazy na nabídku motorových olejů

Co je to motorový olej a k čemu slouží

Spalovací motor, který má většina z nás ve svém vozidle, je poměrně složité zařízení, v němž je spousta součástek. Pohyblivé součásti musí být precizně mazány, aby mohly správně plnit svou funkci a to má na starosti motorový olej. Motorový olej plní hned několik funkcí: funkci chladiva, funkci těsnící, čistící a navíc chrání vozidlo před korozí. Je to technologicky složitý výrobek, jehož vlastnosti jsou klasifikovány řadou technických parametrů. 

Tlak oleje v motoru

Jak příliš nízký, tak i příliš vysoký tlak oleje má bezprostřední vliv na zvýšené opotřebení pracujících částí motoru a může vést někdy i k jeho zadřeníJaký má být ten správný tlak a jak se měří tlak mazání se dočtete v následujícím článku.

Jak se vyznat ve světě motorových olejů

Každý řidič musí čelit nákupu motorového oleje. Velkou otázkou však je, jaký olej koupit, protože označení olejů představuje, pro mnoho z nás, nesrozumitelnou kombinaci čísel a písmen. Pravdou však je, že nejen motorista, ale i člověk jako prodejce aut a automechanik často tápou v závalu zkratek a pojmů. Ač se problematika motorových olejů zdá rozsáhlá a složitá, pomůžeme vám se v ní vyznat.

Jak často měnit olej, kdy ho doplnit a proč se filtruje

Motorový olej sbírá nečistoty, které vznikají v motoru při spalování a dostanou se mimo spalovací komoru. Olejový filtr tyto nečistoty sbírá a dále pouští jen čistý olej. Z tohoto důvodu je potřeba pravidelně měnit olej i s filtrem, protože filtr se postupně zanáší. Každý motorista by také měl vědět, jak zkontrolovat hladinu oleje

Když však kontrolka červené olejničky, značící nedostatek motorového oleje v mazací soustavě, začne blikat, víte si rady?  Je možné, že automobil spotřebuje až 1 litr oleje na 1000 km dle norem jednotlivých výrobců. Jestliže si tedy prodlužujete servisní intervaly, tak vám právě tato kontrolka může začít blikat. Co ale dělat, když vám vůz oznámí nedostatek maziva? Přečtěte si to ve článku Jak na doplnění motorového oleje, který vám celý postup jednoduše vysvětlí. Ignorovat hlášení o nedostatku oleje na přístrojích se nevyplácí a zdá se, že největším nepřítelem motoru není olej, ale člověk zanedbávající pravidelné výměny oleje a filtru.

Opotřebovaný nebo poškozený motor nezachrání ani nejdražší olej na světě.

Interval výměny je u každého auta jiný. Většinou se doporučuje okolo 12 000 km, přičemž u moderních motorů koncipovaných pro prodlouženou výměnu s použitím LL oleje zhruba dvojnásobek.

Pro oleje stejné výkonnostní specifikace je doporučena stejná výměnná lhůta (pro benzinové motory většinou 15 000 km, pro osobní dieselové motory většinou mezi 8 – 15 000 km). Každé auto je ale jiné a záleží na mnoha faktorech, aby bylo možné dát zcela jednoznačné doporučení. Počet ujetých kilometrů mezi výměnami je výrobcem uváděn jako maximální, a to za optimálních provozních podmínek a u nového vozu. Interval je určován právě výrobcem motoru podle jeho parametrů, a nikoli výrobcem oleje. Tzn. nelze prodlužovat výměnu u motoru, který k tomu není zkonstruován, a to ani v případě použití long-life oleje. Mazací schopnosti oleje se mezi výměnami většinou neztrácí, nutnost výměny největší měrou ovlivňuje obsah nečistot, jako jsou saze, kovové částečky, palivo, vlhkost a v neposlední řadě oxidace. Proto je vhodné výměnné intervaly zkrátit právě s ohledem např. na častý provoz ve městě, časté starty či stáří motoru. 

Pokud vás zajímá, jak si vyměnit olej či filtr z tepla vlastní garáže, přečtěte si náš články Výměna oleje v motoru: Návod jak na to svépomocí a Jak na výměnu olejového filtru v domácích podmínkách.

Věděli jste, že při standardní výměně oleje zbyde v motoru až 10 % starého oleje? Proto je zlatým pravidlem dolévat pouze to, co už se v motoru nachází.

Aditiva do motoru

Aditiva jsou dodatečné přísady do motorových olejů, které se velmi účinně podílí na snížení opotřebení motoru. Obsahují účinnější látky než motorový olej, což zvyšuje mazivost. Jsou vhodná pro benzínové, dieselové, LPG i CNG motory.

Jaké jsou možnosti a podle čeho se rozhodovat při výběru aditiv do oleje se dozvíte v našem přehledu v kategorii Aditiva do motoru.

Výběr toho správného oleje a čím se řídit

První zásadou při výběru motorového oleje je následovat pokyny výrobce automobilu, které jsou obsaženy v příručce každého vozu. Pokud nemáte příručku k vozidlu, zeptejte se u výrobce (v české centrále dovozce vozidla). Pouze výrobce motoru vozidla může odpovědně říci, který olej lze použít. Nicméně žádný výrobce nedoporučuje určitou značku, protože to odporuje zákonům o hospodářské soutěži v Evropské unii. Výrobce doporučuje pouze výkonnostní a viskozitní specifikaci. 

Nejlepší motorové oleje - náš top 6 žebříček

Jestliže vybíráte pro váš automobil ten nejlepší motorový olej a nejste si jisti jeho výběrem, tak se podívejte na námi doporučené motorové oleje různých cenových tříd.

        Nabídka motorových olejů - různé druhy, označení a specifikace

        Důležité je, aby olej plnil příslušné normy. Podívejme se nyní spolu na pojmy syntetika, polosyntetika a minerál, a další zavádějící pojmy.

        Základní druhy

        Motorové oleje podle typu vozidla dělíme na základní skupiny:

        • Syntetické oleje jsou při nižších teplotách více tekuté, jsou však dražší a některé mají horší mazivost
        • Minerální oleje jsou v případě automobilů stále méně důležité, protože nejsou tak výkonné kvůli obsahu minerálů.
        • Polosyntetické oleje jsou poměrem oleje syntetického a minerálního.

        Základní specifikace

        Výrobci nejčastěji doporučují olej podle viskozity a výkonnostní úrovně, kterou musí splňovat či překračovat mazivo, které použijeme. Tato úroveň je dána tzv. výkonnostní specifikací oleje, která určuje jeho kvalitativní třídu.

        Podle viskózní klasifikace SAE

        Hodnocení olejů dle viskozity je v porovnání s hodnocením dle výkonnosti poměrně jednoduché. Slouží k němu stupnice SAE, používaná pro běžné označení viskozitních vlastností motorového oleje. Tato norma používá pro klasifikaci olejů 6 zimních tříd označených číslem a písmenem "W" a 5 letních tříd označených číslem:

        Olej musí skvěle fungovat při nízkých i vysokých teplotách a za každých okolností mazat části, které to potřebují. 

        V minulosti se používaly sezónní neboli jednostupňové oleje, určené pro provoz v jednom ročním období. V současné době se však výhradně používají tzv. vícestupňové, neboli "multigrade",  motorové oleje, které umožňují celoroční bezpečné mazání motoru za různých teplotních podmínek. Označují se kombinací zimní a letní třídy:

        0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-40, 10W-60, 15W-40

        Příklady viskozitního označení
        • Příkladem běžného celoročního oleje je olej 15W-40. Levé číslo určuje tekutost při studeném motoru v zimě. Pravé číslo udává tekutost oleje při provozní teplotě, což je důležité hlavně ve vysokých letních teplotách, kdy provozní teplota může být překročena. Pravé číslo nás informuje, že olej má větší viskozitní rezervu, která se hodí hlavně když jedeme do teplejšího klimatu.
        • Příkladem sezónního neboli jednostupňového oleje je SAE 40. Tento olej je sice skvělý v létě, kdy má za provozu stejnou tekutost jako SAE 15W40, ale v mrazu by byl příliš hustý a způsoboval problémy.

        Můžete se dozvědět více o viskozitě motorových olejů v našem článku  Co je to viskozita motorových olejů.

        Podle výkonnostní klasifikace

        Tato klasifikace charakterizuje vlastnosti motorového oleje při různých formách provozního zatížení. Hodnoceny jsou vlastnosti jako např. ochrana proti otěru, oxidaci a korozi stěn válců a ložisek, ochrana proti tvorbě úsad za vysokých teplot, oxidační stabilita, pěnění oleje, úspora paliva atp.

        Normy pro označení výkonnostní kategorie:

        Klasifikace API - Podle této normy rozlišujeme motorové oleje podle použití na oleje pro:

        • Benzínové motory (zážehové) jsou označené písmenem „S". Přehled výkonnostních tříd:
          • SF - kategorie zavedena od r. 1980, oleje pro velmi vysoké zatížení motorů, vylepšené protioděrové vlastnosti, oxidační stabilita a ochrana proti tvorbě úsad.
          • SG - kategorie zavedena od r. 1989, oleje pro motory splňující nejpřísnější požadavky na minimalizaci opotřebení a sníženou tvorbu kalů.
          • SH - kategorie zavedena od r. 1993, vlastnosti jako SG, testováno podle náročnějšího zkušebního protokolu CMA.
          • SJ - kategorie zavedena od r. 1997, specifikace olejů pro zážehové motory, která zohledňuje nejpřísnější emisní limity a nároky na úsporu paliva.
          • SL - kategorie zavedena od r. 2001, pro všechny současné motory i starší motory.
          • SM - kategorie zavedena od r. 2004, pro všechny současné motory, oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolu úsad, pro snížení oxidace oleje a snížení opotřebení a aditiva zlepšující vlastnosti oleje za nízkých teplot.
             
        • Naftové motory (vznětové) jsou označené písmenem „C".  Přehled výkonnostních tříd:
          • CE - kategorie zavedena od r. 1984, oleje pro motory s nepřímým vstřikováním bez kontroly emisí s vyšší odolností proti tvorbě úsad.
          • CF - kategorie zavedena od r. 1994, oleje pro dvoudobé motory vyžadující účinnou kontrolu otěru a tvorby úsad.
          • CF-2 - kategorie zavedena od r. 1994, oleje pro dvoudobé motory vyžadující účinnou kontrolu otěru a tvorby úsad.
          • CF-4 - kategorie zavedena od r. 1990, oleje pro čtyřdobé motory těžkých nákladních vozů pracujících s nejvyšším stupněm přeplňování v nejnáročnějších podmínkách, zejména pro těžké tahače v dálničním provozu.
          • CG-4 - kategorie zavedena od r. 1994, oleje pro čtyřdobé vysokootáčkové motory vozů pracujících v nejnáročnějších silničních i terénních podmínkách; v současné době nejvyšší specifikace olejů pro vznětové motory.
          • CH-4 - kategorie zavedena od r. 1998, pro vysokorychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem z roku 1998; CH-4 oleje mají speciální složení pro užití s palivem s hmotnostním obsahem síry do 0,5%, mohou být použity místo CD, CE, CF-4 a CG-4 olejů.
          • CI-4 - kategorie zavedena od r. 2002, pro vysokorychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem roku 2004 zavedených v roce 2002, CI-4 oleje mají speciální složení a trvanlivost pro užití v motorech s recirkulací výfukových zplodin (EGR), jsou určeny pro použití v motorech, které používají palivo s hmotnostním obsahem síry do 0,5%, mohou být použity místo CD, CE, CF-4, CG-4 a CH-4 olejů.
        Většina olejů je použitelná pro oba typy motorů a je potom značená kombinací obou písmen, např. SM/CF.

        Klasifikace ACEA - Tato klasifikace se dělí od roku 2004 do tří skupin, které používají následující výkonnostní třídy:

        • Oleje pro zážehové a lehké vznětové motory, značené „A/B". Přehled výkonnostních tříd:

          • A1/B1 - kategorie zavedena od r. 1996, oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou úsad tvorbou kalů a opotřebením, s vysokou odolností proti oxidaci za vysokých teplot, umožňují dosahovat úspory paliva min. 2,5% ve srovnání s oleji 15W-40.
          • A3/B3 - kategorie zavedena od r. 1996, oleje s vyšší odolností proti oxidaci za vysokých teplot, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost – prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce motoru.
          • A3/B4 - kategorie zavedena od r. 2000, vysoce výkonné motorové oleje pro použití v benzínových a naftových motorech osobních vozidel s přímým vstřikem.
          • A5/B5 - kategorie zavedena od r. 2001, vysoce výkonné motorové oleje pro použití v benzínových a naftových motorech osobních vozidel, koncipované pro prodloužené a nebo flexibilní olejové výměny, oleje s vynikající vysokoteplotní střihovou stabilitou, splňují požadavky na superlehký chod a úsporu paliva, jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.
        • Oleje pro motory vybavené částicovými filtry, značené „C". Přehled výkonnostních tříd:
          • C1 - Oleje určené pro použití s katalyzátory DPF (filtr pevných částic) a TWC (trojčinný katalyzátor) ve vysoce výkonných benzínových i naftových motorech osobních a lehkých nákladních automobilech, které vyžadují nízkoviskozní oleje s nízkým SAPS (sulfátový popel, síra, fosfor) a s viskozitou při vysoké teplotě a vysokém střihovém zatížení (HTHSV) vyšší než 2,9 mPa.s. Prodlužují životnost katalyzátorů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.
          • C2 - Oleje určené pro použití s katalyzátory DPF a TWC ve vysoce výkonných benzínových a naftových motorech osobních a lehkých nákladních automobilů, které vyžadují nízkoviskózní oleje s viskozitou při vysoké teplotě a vysokém střihovém zatížení (HTHSV) vyšší než 2,9 mPa.s. Prodlužují životnost katalyzátorů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.
          • C3 - Oleje určené pro použití s katalyzátory DPF a TWC v motorech, které vyžadují oleje s viskozitou vyšší než 3,5 mPa.s. Prodlužují životnost katalyzátorů DPF a TWC. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.
        • Oleje pro vysoce výkonné vznětové motory, značené „E". Přehled výkonnostních tříd:
          • E2 - Oleje běžného použití pro nepřeplňované a přeplňované motory, mírně až více zatěžované a s normálními výměnnými intervaly.
          • E4 - Oleje poskytující vynikající ochranu čistoty válců – proti opotřebení a sazím. Jsou doporučeny pro vysokovýkonné motory, splňující emisní limity Euro 1, Euro 2, Euro 3 a Euro 4, pracující za těžkých podmínek, např. prodloužené výměnné intervaly, podle doporučení výrobce motoru. Jsou vhodné pro motory bez filtru pevných částic a pro některé motory vybavené recirkulací výfukových plynů, nebo systémem SCR (selektivní katalytická redukce NOx), podle doporučení výrobce motoru.
          • E6 - Oleje poskytující vynikající ochranu čistoty válců – proti opotřebení a sazím. Jsou doporučeny pro vysokovýkonné motory, splňující emisní limity Euro 1, Euro 2, Euro 3 a Euro 4, pracující za těžkých podmínek, např. prodloužené výměnné intervaly, podle doporučení výrobce motoru. Jsou vhodné pro motory vybavené recirkulací výfukových plynů bez nebo s filtry pevných částic a pro motory se systémem SCR. E6 – kvalita zvlášť doporučena pro motory s filtry pevných částic a je kvalifikována v kombinaci s palivem s nízkým obsahem síry (max. 50 ppm). Dodržujte však vždy doporučení výrobce motoru.
          • E7 - Oleje poskytující účinnou ochranu čistoty a proti oleštění válců. Poskytují dále zlepšenou ochranu proti opotřebení, úsadám a sazím. Jsou doporučeny pro vysokovýkonné motory, splňující emisní limity Euro 1, Euro 2, Euro 3 a Euro 4, pracující za těžkých podmínek, např. prodloužené výměnné intervaly, podle doporučení výrobce motoru. Jsou vhodné pro motory bez filtrů pevných částic a pro většinu motorů vybavených recirkulací výfukových plynů, nebo systémem SCR, podle doporučení výrobce motorů.

        Vysvětlivky:

        DPF (Diesel Particulate Filter) - filtr pevných částic
        TWC (Three Way Catalyst) - trojčinný katalyzátor
        EGR (Exhaust Gas Recirculation - recirkulace výfukových plynů
        SCR (Selective Caralysts Reduction) - selektivní katalytická redukce NOx: úprava složení výfukových plynů močovinou (činidlo AdBlue = 32,5% vodný roztok močoviny)

        Výkonnostní stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru číslem (od "1" výše). V zásadě platí, že čím je toto číslo vyšší, tím je olej kvalitnější. 

        Specifikace oleje automobilky 

        • BMW
          • BMW Longlife-98 – Long-life motorový olej schválený BMW. Také plní ACEA A3/B3, API SJ/CD, EC SAE 5W-40. Většinou požadovaný ve vozech BMW s rokem výroby cca do 2002.
          • BMW Longlife-01 – Schválený jako plně syntetický long-life olej. Splňuje ACEA A3/B3 a API: SJ/CD EC-II. Většinou požadovaný do vozů s datem výroby po roce 2002. Může být použit i u vozů BMW, kde je doporučena norma BMW Longlife-98.
          • BMW Longlife-04 – Schválený jako plně syntetický long-life olej. Viskozity jsou SAE 0W-30, 0W-40, 5W-30 a 5W-40. Většinou požadován u motorů vybavených DPF filtrem. Lze jej také použít u vozů, kde je doporučena norma BMW Longlife-98 nebo BMW Longlife-01.
        • VW 
          • VW 500.00/501.1 – specifikace pro oleje s viskozitou SAE 5W-X/10W-X. Tyto starší normy se vztahují přibližně na vozy vyrobené před rokem 2000.
          • VW 502.00 – následník předchozích norem určený pro vozy bez prodloužených intervalů.
          • VW 503.00 – pro long-life benzínové motory, také splňuje ACEA, SAE 0W-30 nebo 5W-30.
          • VW 503.01 – specifický olej pro výkonné modely Audi s prodlouženými výměnnými intervaly.
          • VW 504.00 – nahrazuje normu 503.00 a 503.01, je vhodný pro vozy splňující EURO 4.
          • VW 505.00 – olej vhodný pro standardní dieselové osobní vozy.
          • VW 505.01 – speciální olej pro turbodieselové motory se systémem PD, splňuje ACEA B4.
          • VW 506.00 – olej vhodný pro naftové motory s prodlouženými výměnnými intervaly až na 50 tis. km / 2 roky. Viskozita SAE 0W30.
          • VW 506.01 – oleje speciálně navržené pro naftové motory PD (pumpa–tryska) s intervaly výměny 30–50 tis. km.
          • VW 507.00 – oleje s nízkým obsahem SAPS (suftátový poplel, fosfor, síra) vhodné pro vozy s Euro 4 a prakticky všechny koncernové vozy od roku 2000 s prodlouženými intervaly výměny, včetně motorů s PD vstřikováním.
        • MB 
          • MB 229.1 – pro benzínové a naftové motory minimálně s třídou ACEA A2/B2.
          • MB 229.3 – pro benzínové a naftové motory minimálně s kvalitou ACEA A3 / B3 / B4.
          • MB 229.31 – nízkoviskózní oleje s nízkým obsahem SAPS (suftátový poplel, fosfor, síra) pro benzínové i naftové motory.
          • MB 229.5 – lehkoběžné oleje pro některé osobní a dodávkové vozy se specifikací minimálně ACEA A3, B3 a B4.
          • MB 229.51 – long-life oleje s nízkým obsahem SAPS (suftátový poplel, fosfor, síra) pro naftové motory s DPF filtrem (pevných částic) a emisní normou Euro 4 a více.

          Nabízejte produkty na novém auto-moto vyhledávači a získejte více zákazníků

          Máte vlastní e-shop, který nabízí zákazníkům produkty ze segmentu auto-moto? Ukažte své produkty tisícům nových návštěvníků každý den.

          Registrujte se nyní a získejte přístup na měsíc zdarma.