PRÁCE 🧰

Toyota dominovala osmihodinovce v Bahrajnu. Souboj Porsche vs. Ferrari dopadl lépe pro Italy.

14. 11. 2022 4 min. čtení diskuze (0) Motorsport

Toyota v Bahrajnu drtivě vyhrála a získala mistrovský titul. Z vyhroceného souboje mezi Porsche a Ferrari nakonec vítězně vyšel tým z Maranella.

WEC: 8H Bahrain

Články na téma vytrvalostní závody (WEC):

  1. WEC: 8H Bahrain - právě čtete
  2. Řešení kolize v závodě? Nálepka! - již brzy

Posledním závodem sezóny Mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC byla osmihodinovka v Bahrajnu. Těsné souboje už dopředu garantoval pohled do tabulky průběžného pořadí šampionátu. V žádné kategorii totiž nebylo o ničem rozhodnuto a zejména v GTE-PRO a Hypercar byl souboj o první místo dokořán otevřený.

GTE

Kategorie „gétéček“ zažila jedno velké loučení – GTE-PRO totiž končí a na příští sezónu se počítá pouze s amatérskou kategorií GTE-AM. Tovární týmy Porsche a Ferrari tak měly o důvod víc urvat vítězství v závodu a šampionátu pro sebe. Porsche dokonce pro závod představilo speciální polep, který vzdával hold dnes už legendární 911 s magickým přídomkem RSR.

V kvalifikaci byl nejrychlejší Christensen s Porsche číslo 92. Když mu ale pro porušení traťových limitů byl čas odebrán, posunulo se na první místo sesterské Porsche číslo 91 a připsalo si tak jeden bonusový bod. Druhé se kvalifikovalo Ferrari číslo 51 a na třetí příčku bylo odsunuto číslo 92. V kategorii GTE-AM bylo nejrychlejší růžové Ferrari čistě ženského týmu Iron Dames.

Závod se zprvu vyvíjel zajímavě. Porsche a Ferrari se zdáli být vyrovnaní, Corvette lehce zaostávala. Pak ale Porsche vůbec nemělo štěstí se žlutými vlajkami a na vedoucí Ferrari výrazně ztratilo. Naopak to pomohlo Corvette, která zrychlila a držela se kolem třetí příčky. V tu chvíli mohl Porsche zachránit pouze zázrak. Ten přišel v posledních dvou hodinách závodu, když vedoucí Ferrari přišlo o čtvrtý rychlostní stupeň, výrazně zpomalilo a propadlo se na pátou příčku. Porsche ale nemělo dostatek rychlosti a svou roli sehrála také Corvette. V cíli se radovalo Ferrari číslo 52, druhá byla Corvette a třetí a čtvrtou příčku bralo Porsche. Právě druhé místo Corvette připravilo posádku Porsche ve složení Estre/Christensen o titul světových šampiónů. O pouhé tři body totiž vyhrála posádka Ferrari číslo 51 Calado/Pier Guidi. Ferrari vyhrálo i titul mezi značkami. V GTE-AM braly první dvě příčky Porsche týmu Project 1, třetí dojelo dámské trio Iron Dames. Z vítězství v šampionátu se raduje Aston Martin týmu TF Sport.

WEC: 8H Bahrain

LMP2

Ve vyrovnané kategorii prototypů LMP2 na tom bylo nejlépe číslo 38 týmu Jota. Očekával se nicméně především souboj o druhé místo. Z uchazečů o stříbro se nejvíce dařilo číslu 41, které bralo pole position. Na stupních vítězů ho doplnilo číslo 38 a 23.

Závod totožných prototypů byl tradičně velmi těsný. Nebyla nouze o tvrdé souboje ani o závod rozhodující penalizace. Vítězství v šampionátu si třetí příčkou pohlídalo startovní číslo 38 týmu Jota. Boj o druhé místo byl ale zajímavější. Nakonec ho díky vítězství v závodě získalo číslo 31 týmu WRT. Druhé místo v závodě a třetí místo v šampionátu muselo stačit číslu 23 týmu United Autosport USA.

WEC: 8H Bahrain

Hypercar

V královské kategorii Hypercar byla situace nejnapjatější. Stejný počet bodů na prvním místě totiž měla Toyota číslo 8 a Alpine. A ačkoliv byla Toyota dopředu favorizována, mohlo se při osmi hodinách závodění stát cokoliv.

V kvalifikaci ukázala Toyota s číslem 8 svou rychlost a vyhrála. Druhé místo bral stále ještě nováček v šampionátu Peugeot s hypercarem číslo 93. Třetí byla Toyota číslo 7, následoval druhý Peugeot s číslem 94 a nejhůře dopadl Alpine.

V závodě královské kategorie jasně dominovala Toyota, Alpine bohužel celý závod zaostával. Pozitivem bylo, že se v první části závodu držel i Peugeot. Ten ale stále trápí problémy se spolehlivostí. Tentokrát byla na vině elektronika společně s převodovkou. Číslo 93 kvůli tomu závod nedokončilo, 94 dokončilo s velkou ztrátou. Peugeot má do příští sezóny určitě na čem zapracovat. V závodě se nakonec radovala z vítězství Toyota číslo 7. Pro posádku Conway/Kobayashi/Lopez se jednalo o rekordní jedenácté společné vítězství v závodě WEC. Druhé místo v závodě a první místo v šampionátu vybojovala Toyota číslo 8. Třetí příčka v závodě a stříbro v šampionátu zbylo na Alpine.

Nová sezóna WEC bez kategorie GTE-PRO, ale minimálně s jedenácti novými prototypy LMH a LMDh, včetně rivalů Porsche a Ferrari, startuje 17. března v Sebringu.

Zdroj info: WEC.
Zdroj médií: WEC.

Podobné články