PRÁCE 🧰

Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf VI (2. díl) – benzinové motory

20. 2. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Volkswagen

Paleta zážehových motorizací je zde vcelku široká a vybere si asi každý. Nicméně některé možnosti jsou dost rizikové, na druhou stranu jich není zase tolik.

Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf VI (2. díl) – benzinové motory

Volkswagen Golf IV (2008 - 2012) benzinové motory:

1.4 16V (59 kW)

Tady není moc o čem… velmi jednoduchá technika s na dnešní dobu podprůměrnou dynamikou, ale extrémní trvanlivostí. Nemá přímé vstřikování, takže mu nevadí ani krátké trasy a není ani užraný, s přehledem se dá jezdit do sedmi litrů. Pro lepší zrychlení si řidič musí jít do vyšších otáček, vyžaduje to zkrátka zcela odlišný přístup než přeplňované agregáty.

1.6 8V (75 kW)

Největší riziko zde představuje možnost, že se předchozí majitel vykašlal na výměnu rozvodového řemene, proto ji udělejte po koupi raději preventivně, nic tím nezkazíte. Zrychlení umí golfu udělit obstojné a pořád tu není nic, co by se mohlo dramaticky pokazit.

1.2 TSI (63 kW a 77 kW)

Problém s rozvody je dobře známý, u ojetiny bude s největší pravděpodobností už vyřešený. Jenže dvanáctistovka nesnáší moc dobře krátké trasy. Ředí se jí na nich olej benzínem a taky docela karbonuje. Při prohlídce vybraného auta vymontujte zátku na dolévání oleje a přičichněte si k ní. Pokud cítíte silnou vůni benzínu, raději nechte vůz nějakému jinému nešťastníkovi. Na druhou stranu, při používání hlavně mimo město a na delší cesty je jedna-dvojka docela trvanlivá a oproti pozdějšímu tříválcovému litru má klidnější a příjemnější chod.

1.4 TSI (90 kW a 118 kW)

Zde pozor, mezi slabší a silnější čtrnáctistovkou je u golfu zásadní rozdíl. 90kW verzi bychom s přimhouřením oka doporučili, protože jede velmi pěkně a problém s rozvodovými řetězy zde byl sice podobný, jako u dvanáctistovek, ale málokdy došlo k jeho přeskočení, nebo dokonce přetržení. Spíš začal rachotit a vynutil si pozornost majitele, kterému pak v servisu rozvody vyměnili.

Horší je to s dynamickou, ale poruchovou silnější variantou. 118 kW Twincharger sice na papíře vypadá skvěle, ale stojí za tím komplikovaný systém přeplňování kombinující kompresor a turbo. Jak se na tom něco porouchá (a že se to děje často), tak se nedoplatíte.

1.8 TSI

Zde Volkswagen opět nasadil řetěz, ale opět s tím byly jenom problémy. Řetěz měl tendence přeskakovat buď při startu, nebo při vypnutí agregátu. Potkal se a bylo vymalováno. Navrch uměl krom benzínu spalovat i olej, a to klidně v takové míře, že majitelé dolévali i litr na každých tisíc kilometrů. Ne, vyhněte se mu, stejně na něj pravděpodobně nenarazíte, protože Volkswagen Golf šesté generace se s ním prodával jen krátce.

2.0 TSI (155 kW, 173 kW a 199 kW)

Golf GTI dostal novější motor koncepčně shodný s 1.8 TSI. Jednalo se o řadu EA888 a dvoulitr trápily víceméně stejné problémy, jako osmnáctistovku – nekupujte ho. Za to Volkswagen Golf R a Volkswagen Golf GTI Edition 35 měly starší motory (EA113), kde nebyl rozvodový řetěz, ale naopak řemen. Jsou to docela držáky, nemají problém ani při vyšších nájezdech, akorát je potřeba jim pravidelně dopřávat nový olej, ideálně co 10 tisíc kilometrů, při vyšší zátěži zkraťte interval klidně i na polovinu.

Zdroj info: autoexpress, motor1, VW.
Zdroj médií: Flickr: Eric Natapradja.

Podobné články