PRÁCE 🧰

Vybíráme ojetinu – Ford Mondeo třetí generace 2007-2014 (1. díl)

6. 3. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Ford

Třetí generace oblíbeného Fordu Mondeo je trochu zmateně označena jako Mk4. Nicméně je to skutečně generace třetí a ve své době zdatně konkurovala třeba Volkswagenu Passat nebo Mazdě 6.

Vybíráme ojetinu – Ford Mondeo třetí generace 2007-2014 (1. díl)

Velké auto s trochou emocí

Kdo potřebuje velký sedan nebo kombík, má mezi ojetinami docela solidní příležitost ve Fordu Mondeo. Do dnes je tato ojetina velmi prostorná (rozvor 2 850 mm) i ve srovnání se současnými konkurenty, Ford navíc umí jednu věc naprosto skvěle – podvozky. Konkurenti až na výjimku v podobě v perexu zmíněné Mazdy 6 neuměli poskytnout tolik zábavy a obligátní passat byl ve srovnání s mondeem vyloženě nudný.

Interiér kvalitou pokulhává

Bohužel se u modrého oválu v té době ještě nenaučili dělat pořádně interiéry a volit odolné materiály. Vidět je to zejména u kusů před faceliftem, které nejsou příliš dobře slícované a třeba sedačky nebo tlačítka se opotřebují dřív než u konkurence. Není to nic, co by mělo vliv na funkci, ale Ford Mondeo s 200 tisíci kilometry na hrbu vypadá jak některé vozy koncernu VW po půl milionu. Facelift v roce 2010 přinesl LED světla, jinou přední masku, zadní nárazník a nové zadní svítilny. Krom toho se dovnitř dostaly i o poznání lepší materiály. Pod přední kapotu se dostaly motory EcoBoost, které si rozebereme v samostatném článku.

Co si u ojetého Fordu Mondeo ohlídat?

  • Jízdní vlastnosti – podvozek je sice komfortně naladěný, ale jistý. Nesmí nikde nic klepat, pokud se ozývá zepředu klepání na nerovnostech, jsou na konci životnosti táhla stabilizátorů. Zadní nápravu pak trápí kolem zhruba 150 tisíc kilometrů vůle v ramenech.
  • Koroze – je to lepší než u druhé generace, ale pořád je tu značné riziko, že budou načaté prahy, eventuálně se budou dělat puchýřky na blatnících či pátých dveřích. Bez toho, abyste zkontrolovali stav spodku, auto nekupujte. Řešit již probíhající silnou korozi je dost nákladné a není prakticky možné ji zastavit.
  • Kufr – je zejména u kombíku obrovský, ano. Jenže toho jsou si často vědomi i příbuzní majitelů těchto aut. Podle toho to pak vypadá a plasty či páté dveře bývají poškrábané a popraskané od stěhování nejrůznějších skříní a pohovek. Někomu to nevadí, ale jsou lidé, kteří hluboké vrypy v interiéru svého auta nesnesou.
  • Convers+ displej mezi budíky – je fajn mít mezi budíky barevný displej, který zobrazí leccos. Jenže v prvních verzích se ve Fordu dopustili zásadního ergonomického přešlapu a zapomněli na regulaci jasu. Zobrazovač tak září pořád na plno, což přes den nevadí, ale v noci je to extrémně nepříjemné a po chvíli z toho bolí oči. Navíc kvůli tomu řidič hůř vidí do tmy.
  • Elektronika – mondeu se nevyhnuly ani problémy s elektronikou. Trable bývají s klimatizací, která umí selhat na dva způsoby a na vině je buď kabelový svazek, nebo kondenzátor. Rozhodně si klimu před koupí pořádně vyzkoušejte, řešení závad zde není úplně levné.
Zdroj info: Ford, AAA, autoexpress.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články