Podle čeho vybrat zánovní auto - na co se zaměřit a co si ohlídat?

6. 2. 2021 2 min. čtení Tipy a rady

Pojmem "zánovní" rozumíme obecně něco, co je velice krátce používané, případně téměř vůbec. Na trhu s automobily je takových "zánovních" vozů až překvapivě velké množství.

Dost často se také využívá v inzerátech termín "ve stavu nového vozu". Na to pozor, toto tvrzení je vyloženě lživé a není zrovna výjimkou, že prodávající toto napíše k autu, které má najeto třeba 60 nebo 80 tisíc kilometrů. Tam už zkrátka nějaké opotřebení znát bude a jakkoliv majitel dbal na údržbu, tak stavu nového vozu to zkrátka neodpovídá a ani odpovídat nebude.

Ne vše je zánovní

Za zánovní automobil bychom nicméně považovali takový, který má najety jednotky tisíc kilometrů, dejme tomu do deseti, ačkoliv v tomto směru se výklad liší napříč trhem a někteří prodejci pod tímto pojmem rozumí i auta se čtyřiceti tisíci na počítadle ujetých kilometrů. Samozřejmě musí být nepoškozený, nebouraný a neopravovaný. Každopádně - u této kategorie ojetin vybírejte dle libosti, co však důrazně doporučujeme, je hledat prodejce, který smluvně garantuje stav kilometrů.

Předváděčka bez rizika

Většina automobilek také na svém webu krom nových aut nabízí i zánovní předváděcí vozy. Na ty většinou poskytuje záruku stejnou jako na ty úplně nové, ale prodejní cena je často o několik desítek tisíc nižší. Je to zajímavá možnost, jak při koupi ušetřit. Nájezd takových aut je obvykle do 20 tisíc kilometrů. Rizikovost takové koupě je rozhodně nižší než u běžné ojetiny z autobazaru.

Pozor na operáky

Při výběru zánovního vozu se ale rozhodně zajímejte o to, jestli dřív auto nesloužilo někomu, kdo za něj platil operativní leasing. Ať už firma nebo soukromá osoba. Vozy z operáků totiž často nemají jednoduchý život a o nějakém citlivém zajíždění si mohou nechat jen zdát. Jak už to tak bývá, když je to v podstatě půjčené, tak si toho lidé příliš neváží a nechovají se k tomu zrovna v rukavičkách. Stav citlivých komponent, jako je třeba turbo, může být i u zánovní ojetiny z operativního leasingu tak trochu loterií.

Zdroj médií: Pxhere
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Nerad se v nich hrabe, protože to neumí a vždycky mu nějaký šroubek zbyde.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?