PRÁCE 🧰

Nejlevnější hybridní auta nestojí balík a jezdí do pěti litrů

26. 11. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Elektromobilita Rádce motoristy Vše o elektromobilitě Vše o hybridech Výběr hybridního auta Koupě hybrid auta

S ohledem na ceny paliv dnes spousta lidí touží po hybridním autě, které umí spotřebu srazit. Když přeskočíme segment mild-hybridních vozů, které jsou spíše polovičatým řešením, můžeme za zajímavou cenu mít hned několik plnohodnotných hybridů.

Nejlevnější hybrid

Mild-hybrid vs. hybrid

Abychom nějak vysvětlili rozdíl mezi dvěma základními hybridními pohony, tak ta úplně nejnižší úroveň elektrifikace nezvládá nic jiného, než pomáhat s rozjezdy spalovacímu motoru, kdežto klasický hybrid umí autem pohybovat čistě na elektřinu několik stovek metrů, až jednotek kilometrů. V té chvíli samozřejmě spalovák může vypnout, což také obvykle dělá.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Aktuálně asi jediné hybridní auto, které se s cenovkou vejde do půl milionu korun. Motorizace s označením 1.5 Hybrid má výkon 116 koní, ale jak je pro Toyotu typické, je pohon úsporný a spolehlivý. Při běžné jízdě se pravděpodobně nikdo nedostane nad 5 litrů na sto, agregát si obvykle vystačí s přídělem zhruba 4,5 litrů. Počítejte však s tím, že je to auto spíš pro dva, dozadu nasoukáte s přijatelnou mírou komfortu menší děti, dospělí už se budou muset trochu omezit. Za 485 tisíc korun v základní výbavě to ale není špatná nabídka.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Honda Jazz

Další reprezentant Japonska je z venku sice podobně velký Toyota Yaris, uvnitř ale nabídne tolik prostoru, že ani majitelé vyšších postav nebudou mít problém sednout si sami za sebe. Pohon je trochu zvláštní, není to úplně typický hybrid, spalovací motor totiž slouží jako generátor pro elektromotor a baterii, do které ukládána energie. V praxi to funguje skvěle, nicméně na dálnicích se tohle auto už trochu trápí a posádku obtěžuje nadměrný hluk vytočeného benzíňáku. Doménou jsou pro Hondu Jazz spíše města a jejich blízké okolí, kde zvládá jezdit i třeba za 3-4 litry na sto. Cena je 535 900 korun.

Honda Jazz

Renault Clio E-Tech full hybrid

Clio umí zaujmout designem, ale i jízdními náklady. Atmosférický čtyřválec (91 koní) je zkombinován s elektromotorem (49 koní) a do toho se ještě umí vložit i startér-generátor (20 koní), celkový výkon pohonného systému je 140 koní. Funguje to dobře do chvíle, kdy baterii s kapacitou 1,2 kWh dojde energie. Pak totiž řídící jednotka omezí výkon na 91 koní a to klidně uprostřed předjížděcího manévru. Hybridní Renault Clio je tedy spíše pro klidnější řidiče, kteří se nikam neženou. Základní cena je nastavena na 573 tisíc korun.

Renault Clio E-Tech full hybrid

Hyundai Kona 1.6 GDI HEV

Crossover, který existuje ve všech myslitelných variantách – čistě spalovací, hybridní i elektrické. Hybrid umí jezdit za 5 litrů, klasický čtyřválec doplňuje akumulátor s kapacitou 1,56 kWh a synchronní elektromotor, který zvládne 32 kW. Vše funguje ve spolupráci s DSG převodovkou krásně plynule a hladce. Kona umí fungovat i jako rodinné auto, ačkoliv samozřejmě velké SUV nebo kombi to není a má tedy v tomto směru své limity. Cena s hybridní motorizací a základem výbavy je 599 990 korun.

Hyundai Kona 1.6 GDI HEV

Zdroj info: Toyota, Honda, Renault, Hyundai.
Zdroj médií: Toyota, Honda, Renault, Hyundai.

Podobné články