PRÁCE 🧰

Sezónní pojištění představuje způsob, jak na pojistce ušetřit. Není ale pro každého

14. 11. 2022 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Pojištění motoristy Jak vybrat povinné ručení Povinné ručení a havarijní pojištění

Povinné ručení, jak už ostatně jeho název napovídá, musí platit každý motorista, který vyráží se svým plechovým miláčkem na silnici. Havarijní pojištění je potom čistě na zvážení každého, zda ho platit chce, či nikoliv.

Ušetřete za pojistku a sjednejte si sezónní pojištění

I v téhle oblasti ovšem existují jistá specifika, která dávají motoristům možnost volby. Zároveň představují způsob, jak na pojistce ušetřit. Jedním z nich je sezónní pojištění, které ocení zejména příležitostní řidiči i majitelé motorek nebo veteránů.

Nepleťte si pojmy s dojmy

Na rozdíl od krátkodobého havarijního pojištění, které se vztahuje na škody způsobené na vašem vozidle, případně zdraví a životě jeho posádky, a řidiči si ho sjednávají zejména na krátkou dobu při cestách do zahraničí, je to sezónní určeno příležitostným řidičů a majitelům veteránů nebo motorek.

Ti totiž se svými stroji často vyrážejí na silnice zejména během letní sezóny. Sezónní pojištění, které zahrnuje povinné ručení i havarijní pojištění, pak chrání vůz i jeho posádku po dobu několika měsíců v roce. V praxi si můžete sjednat sezónní pojištění auta na 3 až 10 měsíců. Vždy samozřejmě záleží na vybrané pojišťovně a portfoliu produktů, které aktuálně nabízí.

Ušetřete za pojistku a sjednejte si sezónní pojištění

Jak funguje v praxi sezónní povinné ručení?

U vybrané pojišťovny, která má tento produkt ve své nabídce, si sjednáte pojistnou smlouvu na dobu neurčitou, tedy s automatickým prodloužením. Při sjednávání si následně sami vyberete, měsíce, během kterých budete s veteránem, motorkou nebo vozidlem reálně vyrážet na silnici. Na základě vybraných měsíců jste následně povinni platit pojistné. To je ovšem výrazně nižší, než u klasického povinného ručení.

Pokud si například zvolíte, že budete platit povinné ručení na měsíce červen až září, tak ve zbývajících měsících nemáte pojistné krytí a nesmíte tedy s vozidlem vyjet na silnici. Registrační značky ovšem nemusíte ukládat do depozita a na počátku sezóny vás tak nečeká zbytečná cesta na úřad a nekonečná byrokracie.

Tady je ovšem potřeba doplnit, že ačkoliv vám pojišťovna vydá zelenou/bílou kartu na celý rok, ve zbývajících měsících, které si řidič zvolí jako mimosezónní, vozidlo pojištěné není. Pokud tak během těchto měsíců způsobíte dopravní nehodu, veškerá škoda jde za vámi.

Ušetřete za pojistku a sjednejte si sezónní pojištění

Sezónní havarijní pojištění funguje na podobném principu

Podobně jako výše uvedený pojistný produkt funguje i sezónní havarijní pojištění. To si řidiči sjednávají primárně kvůli ochraně svého vozidla a jeho posádky. I tady většinou platí, že jde o příležitostné řidiče nebo majitele kabrioletů a motorek.

Sezónní havarijní pojištění u nás nabízí například Kooperativa pojišťovna, Česká podnikatelská pojišťovna a UNIQA pojišťovna. Některé pojišťovny ovšem vyžadují, aby u nich měl řidič sjednané řádné pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (tj. povinné ručení), případně nabízejí sezónní pojistky pouze pro motorky.

Vždy je proto potřeba prozkoumat aktuální nabídku tuzemských pojišťoven, informovat se o limitech pojistného plnění, ale i krytí jednotlivých rizik. „Havarijko“ proto vybírejte nejen na základě jeho ceny, ale zejména výše uvedených parametrů, které ve finále rozhodují o tom, jak vysoké plnění vám pojišťovna v případě nehody poskytne.

Zdroj info: Česká kancelář pojistitelů.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články