PRÁCE 🧰

Víkendový souhrn DTM: Red Bull Ring

26. 9. 2022 5 min. čtení diskuze (0) Motorsport

Vítězství si z Red Bull Ringu vezou Cassidy a Preining. Lídr šampionátu Sheldon van der Linde nezískal ani bod.

DTM

Články na téma DTM závody:

  1. Víkendový souhrn DTM: Red Bull Ring - právě čtete
  2. Víkendový souhrn: DTM Hockenheimring

O uplynulém víkendu se u rakouského města Spielberg odehrál sedmý závodní víkend Německého mistrovství cestovních vozů DTM. Předpověď počasí věštila typické podzimní sychravé počasí, což se nakonec potvrdilo v neděli. Do Rakouska přijížděl jako lídr Sheldon van der Linde s BMW, který si z minulého závodu ve Spa přivezl náskok 34 bodů na druhého Lucase Auera s Mercedesem. Třetí René Rast s Audi ztrácel na Auera 3 body. Čtvrtý, pouze 2 body za Rastem, byl Mirko Bortolotti s Lamborghini. Borotolloti zatím zažívá sezónu jako na houpačce a dobrý výsledek by mu přišel vhod.

Sobota

V sobotní kvalifikaci se nejvíce dařilo pilotům Ferrari a Audi, kteří obsadili prvních pět pozic. Nejrychlejší čas zajel Rast s Audi. Rast byl po kvalifikaci lehce překvapený, protože nečekal, že by na Red Bull Ringu bylo jeho Audi tak rychlé. Druhý byl Cassidy s Ferrari a třetí čas zajel Müller s Audi. Rast si ale z minulého závodu ve Spa přivezl penalizaci tří míst na startu, a tak byl odsunut až na čtvrté místo. Na třetí místo se tak dostal Ricardo Feller s Audi. Top pět doplnil Filipe Fraga s Ferrari. V kvalifikaci se naopak nedařilo pilotům BMW a Porsche. V rámci BoP reagovalo vedení závodu tak, že týmy Audi a Ferrari dostaly přítěž 15 kg, Lamborghini dostalo 5 kg, naopak Porsche bylo o 5 kg odlehčeno.

Začátek závodu byl poměrně hektický. Doslova tragický byl start pro Fragu, startujícího z páté pozice, protože ho po kontaktu s jiným autem potkal defekt zadní pneumatiky a ze závodu musel odstoupit. Totéž se v prvním kole stalo i Olsenovi s Porsche, který byl taky nucen odstoupit. O několik kol později navíc kvůli poškození jeho Porsche odstoupil Olsenův týmový kolega Vanthor. To opět rozdmýchalo debatu o řidičských standardech v DTM, protože dění na trati tuto sezónu místy připomíná spíše demoliční derby.

DTM

Mezitím se vpředu oddělila skupinka tří vozidel v čele s Cassidym s Ferrari. Pár vteřin za ním pak jeli Rast (Audi) s Bortolottim (Lamborghini), kteří takto pospolu absolvovali téměř celý závod. Po sérii zastávek v boxu se o zábavu starala dvojice Müller (Audi) a Preining (Porsche), kteří téměř celou druhou polovinu závodu sváděli souboj na ostří nože. Ačkoliv nakonec cílovou pásku protnul první Preining, tak se ale ve výsledku radoval Müller, protože si Preining za svoje tvrdé předjetí vysloužil penalizaci deseti sekund, což ho v konečném pořadí odsunulo ze čtvrtého na desáté místo. Po skončení závodu, ale byla Preiningovi penalizace odebrána a pilot Porsche tak bral body za páté místo. První závod nicméně vyhrál Nick Cassidy s Ferrari. Stříbro bral Rast a bronz, společně s nejrychlejším kolem, vybojoval Bortolotti. Body za čtvrté místo nakonec bral Auer, takže drama v souboji o titul pokračovalo. Naopak dosavadní lídr šampionátu S. van der Linde tentokrát nebodoval.

Neděle

Nedělní kvalifikace se celá odehrála na mokré trati za vytrvalého deště. To, že byly podmínky opravdu náročné si hned po startu kvalifikace ověřil Grenier, který havaroval a zdemoloval svůj Mercedes. Horké chvilky zažili i Bortolotti, Müller nebo Fraga. Dále kvalifikaci přerušily další dvě havárie Gorea a Fellera. Před kvalifikací opět došlo k úpravě BoP, když Ferrari dostalo 20 kg přítěže, Audi a Lamborghini dostali dalších 10 kg přítěže a Mercedes byl o 5 kg odlehčen. Porsche a BMW zůstala beze změn. V kvalifikaci se nejvíce dařilo Mercedesům, Engel obsadil první místo, za ním se umístil jeho týmový kolega Götz. Götz ale po penalizaci startoval z pátého místa. Na druhé místo se tak dostal Cassidy, ze třetího místa startoval Fraga, oba s Ferrari. Zdá se, že ani dodatečná přítěž vozy Ferrari nijak nezpomalila. Na čtvrté místo se posunul Eng s BMW. Překvapením bylo až dvacáté třetí místo pro Bortolottioho. Götz i Engel si po kvalifikaci pochvalovali, že se jim podařilo zajet dobrý čas hned na začátku kvalifikace, protože pak už se podmínky v kvalifikaci pouze zhoršovaly.

Druhý závod víkendu se odehrál na kompletně mokré trati. Už v prvním zaváděcím kole se o drama postaralo Porsche týmu SSR Performace, když předvedlo dokonalé hodiny. V prvním kole závodu chyboval lídr šampionátu S. van der Linde a propadl se s velkou ztrátou na poslední příčku. Mokrá trať evidentně seděla Engelovi, protože si v prvních kolech vybudoval slušný náskok. Naopak Götz se po startu propadal. Dopředu se krok za krokem dralo Porsche Thomase Preininga. Na trati postupně ustal déšť, okruh ale zůstal mokrý. V šestnáctém kole závodu se do vedení dostal Preining, který na mokré trati doslova letěl. Ke konci závodu začala trať zlehka osychat a někteří jezdci, kteří nechali povinnou zastávku v boxech až na poslední chvíli, zariskovali s pneumatikami do sucha. Otloukánkem závodu byl, stejně jako v prvním závodě, Vanthor. Pro továrního jezdce Porsche je letošní sezóna DTM opravdové trápení. V posledních deseti minutách závodu začaly mít znatelně navrch pneumatiky do sucha, a tak se ještě výrazně měnilo pořadí. Skvěle rozjetý závod nakonec dotáhl do vítězného konce domácí Preining s Porsche. Druhý dokončil náročný závod Stolz s Mercedesem. Stíhací jízdu zakončil na třetím místě Engel s Mercedesem, který byl jedním z těch, kteří riskovali se suchými pneumatikami. Z uchazečů na titul bodovali Auer na šestém místě, který si připsal i nejrychlejší kolo, Bortolotti dojel na osmém a Rast na desátém místě.
S. van der Linde si z Rakouska neodváží ani jeden bod, ztratil tak svůj náskok v šampionátu. Díky vítězství se do boje o titul zapojil i Thomas Preining. Druhé místo drží Auer, který ztrácí pouze jedenáct bodů na prvního, bod za ním je Rast, další dva body ztrácí Preining a další dva body zpět je Bortolotti. Před posledním závodem na německém Hockenheimringu je tak o drama postaráno. Kdo získá titul v DTM v sezóně 2022 se ukáže za dva týdny.

Zdroj info: DTM.
Zdroj médií: Facebook/DTM.

Podobné články