PRÁCE 🧰

Nejlepší ojetina do 100 000 korun – Seat, Fiat nebo Honda?

5. 3. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Ojetiny do 100 000 korun jsou populární kategorií a rozhodně je z čeho vybírat. Při dobré péči zvládne správně vybrané „auto za kilo“ ještě nějaký čas posloužit.

Tři nejlepší ojetiny do 100 000 korun

Články na téma vybíráme ojetinu ve stanoveném rozpočtu:

  1. Jakou vybrat ojetinu do 300 000?
  2. Známe nejlepší ojetiny do 200 000
  3. Ojeté auto do 50 000
  4. Jaké ojeté auto za 400 tisíc korun?
  5. Nejlepší ojetiny do 200 000 korun
  6. Tři nejlepší ojetiny do 100 000 korun - právě čtete

Seat Leon (2005-2012)

Španělská automobilka zůstává někdy trochu stranou zájmu, ačkoliv neprávem. Oproti sterilnímu Volkswagenu umí nabídnout i nápaditý design, proti škodovce zase v ojetinách vítězí cenou. Přitom nabízí prakticky shodnou techniku. U ojetin bychom vsadili na druhou generaci, která dostala bohužel i řadu nepříliš povedených zážehových motorů. Chcete-li spolehlivost, hledejte 1.4 nebo 1.6 bez turba. 1.2 TSI a 1.4 TSI poslouží také dobře, i dvanáctistovka bohatě dynamikou dostačuje. TSI motory akorát nemají moc rády krátké trasy, kdy dochází k ředění oleje benzínem.

Diesely hledejte ideálně bez DPF, v případě 2.0 TDI je to kód motoru AZV a BKD. Systém vstřikování PD je dlouhodobě spolehlivý, ačkoliv mají agregáty trochu tvrdší chod. Dobře jezdí i 1.9 TDI, tam se DPF filtru obávat nemusíte. 2.0 TDI s common-rail systémem vstřikování nejsou špatné, ale všechny už mají DPF, navíc jsou citlivější na kvalitu paliva. Základní naftové 1.6 TDI bychom se vyhnuli, nenabízí nijak oslnivou spolehlivost ani spotřebu v porovnání s vyššími objemy.

Fiat Panda (2003-2012)

Italské autíčko je stavěné jednoduše, ale uvnitř je prostornější, než se zvenku zdá. Ve spoustě rodin slouží jako druhé auto, které ročně najezdí pár tisíc kilometrů, takže narazit na zachovalý kousek není zase takový problém. Naftovou motorizaci 1.3 MultiJet obejděte obloukem, nebyly to úplně povedené motory a spousta se jich „potkala“ už v záruce. Benzín naopak vezměte klidně jakýkoliv, na výběr moc není, buď to bude 1.1i, nebo 1.2i. Kdybyste náhodou narazili na agregát 1.4 16v, stojí před vámi sběratelský kus 100 HP s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Čtyřkolka je realizována s viskozní spojkou, která může být příliš opotřebená, pokud někdo jezdí s nerovnoměrně sjetými koly, nebo dá na pandu jinou velikost kol, než jaká je povolena v technickém průkazu. Kdo se tohoto vyvaruje, tomu spojka drží.

Honda Civic (2005-2011)

Honda Civic

Této generaci se někdy přezdívá „UFO“. Není divu, její tvary neosloví každého a když se začaly první kousky vyskytovat v provozu, přitahovaly pohledy, protože něco podobného tu prostě nebylo. Nejlepší ojetina do 100 000 korun je za nás právě tahle honda, která dostala samé skvělé motory. Prakticky nelze sáhnout vedle a i bolestí nejsou ani vznětové motory, které bývají často u aut z Japonska slabinou. 2.2 i-CTDi hledejte bez DPF filtru, který nemají kusy prodané v ČR, nicméně třeba německé dovozy ho mít budou. U zážehových motorů bychom sáhli po 1.8 i-VTEC, který jede hezky a umí to i s velmi solidní spotřebou. Menší 1.4 i-DSI je taktéž povedený, ale bude to spíš pro klidnějšího řidiče.

Zdroj info: autoexpress, AAA.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články