PRÁCE 🧰

Test: Opel Astra PHEV 180 k AT8 GS Line - elegán v závodním hábitu

3. 10. 2022 8 min. čtení diskuze (0) Testy Opel

Před nedávnem se nám do redakce dostala plug-in hybridní verze nového Opelu Astry L. Vůz disponoval výbavou GS Line a jeho sportovní duch nás provázel celým testovacím týdnem. Jak je na tom nová Astra mezi jinými hybridními velikány?

Test: Opel Astra PHEV 180 k GS Line - elegán v závodním hábitu

Články na téma Opel Astra L:

  1. Opel Astra cena a konfigurace
  2. Rozměry Opel Astra L
  3. Spotřeba Opel Astra PHEV
  4. Test: Opel Astra PHEV 180 k GS Line - elegán v závodním hábitu - právě čtete
  5. AGR sedadla Opelu Astra
  6. Interiér nového Opelu Astra

Před rokem Opel představil zatím poslední generaci Opelu Astra. Název už sice notoricky známe nejen od roku 1991, kdy Astra, jako kompaktní hatchback, nahradila modelovou řadu Kadett. Astra se však s poslední generací vzhledově posunula daleko dopředu. Její design navrhoval zkušený tým žen, který rozhodně věděl, co dělá. Mnohokrát mě za testovací týden u nabíječky nebo na ulici zastavili neznámí lidé, aby se pokochali novou Astrou a taky si o ní popovídali.

Automatické bezklíčové odemykaní a zamykání vás příjemně potěší a když si dáte klíčky od auta na klíče od domu, budete hned vědět, že jste si je nezapomněli doma. Astra ve výbavě GS Line a v této konfiguraci disponuje automatickými Intelli-Lux LED Pixel světlomety, které se v noci při zachycení světel z okolo jedoucích aut, automaticky a okamžitě přepnou z dálkových světlometů na denní. Za celou dobu jsem neměla problém s tím, že bych ostatní řidiče oslňovala (respektive jsem nikdy nedostala sadu jejich dálkama). Světlomety jsou zasazeny v nové lesklé černě rámované Opel Vizor masky, kterou už dobře známe například z Mokky. V masce je také vloženo černě lesklé logo automobilky, které v sobě skrývá jednu z parkovacích kamer. Sada černých doplňků (Black Pack) zahrnuje taktéž zrcátka, střechu, prodloužení střechy, sloupky a lišty kolem oken.

Test: Opel Astra PHEV 180 k GS Line - elegán v závodním hábitu

Za povšimnutí v exteriéru patří také hlinkové 18“ kola, nesoucí název Pentagon (příplatek + 6 000 korun), které jsou orámované červenou linkou, která celý vzhled nové Astry ještě víc podtrhuje. Opel u této generace a tohoto testovacího vozu vsadil na příplatkovou červenou metalízu Peperoncino, kterou si na auto můžete nechat dát za příplatek 16 000 korun.

Při přesunutí na záď vozidla na vás z černého prodloužení střechy vykoukne malé, vertikálně umístěné, třetí brzdové světlo. Nádrž na benzin si v roce 2022 musíte otevírat tlačítkem pod volantem, do nádrže se vám vejde 42 litrů benzinu, naopak zdířku na nabíjení otevřete na druhé straně jednoduše zatlačením na kryt. Jednou nevýhodou plug-in hybridů a vlastně i elektromobilů je ta, že při dobití z veřejných nabíječek se kabel odpojí a "odemkne" tudíž by to mohlo zlákat nenechavce. Doporučuji být u auta dřív, než se dobije. Baterie o kapacitě 12,4 kWh nabijete asi za 4 hodiny. Za příplatek pak dostanete výkonnější palubní nabíječku (AC 7,4 kW), se kterou auto z 0 % na 100 % nabijete do dvou hodin. Dojezd čistě na elektřinu má být podle automobilky 50 kilometrů. Reálný dojezd je však pouze na vás, jak moc tomu budete šlapat. Při velké zátěži rozhodně není nemožné baterii vybít do půl hodiny.

S velikostí nové Astry byste neměli mít problém. Za příplatek, si můžete pořídit 360° kameru, která sleduje cele okolí vozu a nabídne také pohled seshora. Kromě multifunkční přední kamery máte další čtveřici kamer - první je vpředu, druhá vzadu a na každé straně vozu jedna. Kromě kamer disponuje nová Astra také pěticí radarových senzorů a pár ultrazvukových senzorů. Systém Intelli-Drive 2.0 (příplatková výbava) tak může samočinně měnit a uzpůsobovat rychlost, nebo řidiče upozorňovat. 4 374 milimetrů dlouhá, 1 860 milimetrů široká a 1 442 milimetrů vysoká Astra by vám ani v městských uličkách neměla zavařit. Pohotovostní hmotnost tohoto Opelu činí 1 678 kilogramů a její nosnost je 472 kg.

Interiér(ní) a jiné záležitosti

Pokud se přesuneme do interiéru, jako první mě zaujala nesymetrická palubovka tzv. Pure Panel, který je složen ze dvou 10“ obrazovek, kdy jedna se nachází hned za volantem a druhá je natočená k řidiči z prostředního panelu palubovky. Obě obrazovky jsou zasazeny do černých lesklých plastů, která vás za příplatek budou provázet také celým středovým panelem a interiérem. Ten pak v sobě schovává ovládání automatu, parkovací brzdu, změnu řidičského módu a dostatek odkládacích prostorů s praktickou roletkou.

Pod středovou obrazovkou najdete klasická tlačítka k ovládání klimatizace, vyhřívání oken, sedadel a volantu a stejně tak je zde přítomen knoflík pro ovládání hlasitosti rádia. Černý lesklý povrch velice trpí nejen na otisky, ale hlavně na škrábance z oblečení, náramků a prstýnků.

Test: Opel Astra PHEV 180 k GS Line - elegán v závodním hábitu

Kožený prošívaný tříramenný volant se velmi dobře drží a na jeho opět černé lesklé základně najdete na levé straně ovládání adaptivního tempomatu a na pravé straně upravování hlasitosti rádia (to na mé poměry i po nastavení hraje potichu, ale pro běžné využití je vhodné - při důkladném nastavení a vysoké hlasitosti ale pozor - můžete slyšet i rezonující šroubky ve dveřích), tlačítka na zavolání, probuzení hlasového asistenta a přepínání hudby. Pod volantem se pak nachází pádla k řazení. Obrazovky testovaného vozu doplňoval ještě Head-Up Displej, jehož zapnutí budete úmorně hledat v nastavení.

Všechny obrazovky se ladí do černo červeno šedé jednoduché grafiky a disponují mnoha funkcemi, které ale budete v menu dlouho hledat. Potěší také konektivita s Apple Car Play i Android Auto, u kterého jsem však u svého telefonu (iPhone 12 mini) měla často problém při vjíždění do zastavěných oblastí (panelákové sídliště), kdy se mi telefon s autem odpojoval a vypínal mi hudbu i hovory.

Test: Opel Astra PHEV 180 k GS Line - elegán v závodním hábitu

Do odkládacích prostorů dveří řidiče a spolujezdce bez sebemenších problémů uklidíte klasickou 1,5 litrovou PET láhev a ještě vám vyjde prostor klidně na peněženku. Nad těmito úložnými prostory pak najdete tlačítka na ovládání oken, nastavování zrcátek a výšky Head-Up Displeje. Dveře jsou ve výbavě GS Line vybaveny ambientním osvětlením, které ještě víc potrhují jednoduchost a funkčnost celého interiéru šestkové Astry. Milovníky černé zajisté potěší také černá stropnice a příjemně tónovaná zadní okna.

Velkou chloubou nové Astry jsou především sedačky s ortopedickou certifikací AGR. Ergonomická sedadla pěkně drží záda a ani na delších cestách nepocítíte jakoukoliv bolest spojenou s dlouhým sezením. Prodloužitelný sedák, sportovní tvarování a příjemně tuhá výplň vás na delších trasách opravdu překvapí. Automobilka se pyšní také tím, že na sedačkách máte pravou Alcantaru, v realitě se jedná o dva asi pěticentimetrové proužky na každém sedadle - ale mají pravdu, je tam!

Problém v interiéru nastává v případě, že máte více než 185 centimetrů. Když si přední sedačky posunete dozadu, na zadních sedadlech vám prostoru na nohy výrazně ubývá. Při přesunu do zavazadlového prostoru vozidla doporučujeme vyzkoušet své kamarády a známé, zda přijdou na to, jak jej zvenku vůbec otevřít. Nejspíš budou hledat v prostoru nad SPZ, nebo budou pod autem kopat nohou. Otevření kufru se však provádí jednoduše vyklopením černého loga automobilky.

Zavazadlový prostor u hybridní verze je sice stanoven na celkový objem 352 litrů (u běžné benzinové verze je to 422 litrů a 1 339 litrů se sklopenými sedačkami) a 1 268 litrů se sklopenými sedačkami, avšak inženýři z Opelu trochu zapomněli na fakt, že zde budete s největší pravděpodobností vozit také nabíjecí kabely. Tudíž ty vám celý prostor budou výrazně snižovat. Dvojité dno kufru pak zabírá trakční baterie a výkonný subwoofer.

Test: Opel Astra PHEV 180 k GS Line - elegán v závodním hábitu

Výkon, motor, podvozek

Testovaná šestá generace nové Astra měla řadový čtyřválec o objemu 1 598 cm3, který je uložen vepředu napříč. Klasický motor doplňuje ještě 110 k a 320 Nm elektromotor. Benzinová šestnáctistovka disponuje výkonem 110 kW (150 k) při 6 000 ot./min., točivý moment je pak 250 Nm při 1 750 ot./min. Kombinovaný výkon celého hybrida je pak 130 kW (180 k) a 360 Nm. Maximální rychlost nové Astry je nastavena na 225 km/h, přičemž čistě na elektřinu můžete pádit až 135 km/h. Normovaná kombinovaná spotřeba má být 1,1l/100km, má reálná spotřeba při cestě z Ostravy do Prahy, při dálniční jízdě (130 km/h) činila 5,3 litrů na sto.

Opel Astra šesté generace nabízí pohon předních kol a disponuje osmistupňovým automatem, který lze přeřazovat také padélky pod volantem. Automat řadí hladce a a přechod mezi elektromotorem a spalovákem prakticky nepoznáte (pouze podle modrých čísel ukazující aktuální rychlost na palubovém štítu). Převodovce více vyhovuje klidnější jízda, při sportovnější jízdě může předvést nepříjemné zaškubnutí.

Podvozek nové Astry se tváří, že je naladěný sportovně, to vás však v první zatáčce, kterou budete chtít svižněji projet nepříjemně probere. Okamžitá odezva na volant, tužší a zároveň pohodlný podvozek vás ale ve výsledku příjemně překvapí. Opel je postaven na základech nového Peugeotu a Citroënu. Nastavení podvozku má za cíl zajištění vyšší stability při vysokých rychlostech, průjezdu zatáček i brzdění. Sama automobilka si vymyslela onačení, že je nová Astra „Autobahn proof“, což zdůrazňuje fakt, že na německých dálnicích jednoduše udržíte krok s jinými výkonnějšími automobily, zároveň vás na delších trasách nebude nikde nic tlačit a bolet a nebudete rušeni vibracemi a jinými nepříjemnými zvuky.

Brzdy a plug-in hybridy jsou jedna velká slabina. Při prvním sešlápnutí jsou brzdy velmi vlažné, jelikož započaly rekuperaci, při dalším sešlápnutí se pak zahryznete do volantu. Avšak dá se na to brzy zvyknout.

Test: Opel Astra PHEV 180 k GS Line - elegán v závodním hábitu

Závěr

Nová Astra přichází hned s šesti různými motorizacemi od oturbené dvanáctistovky, přes diesely, až po plug-in hybridní 1.6. Nejlevnější Astru (1.2 Turbo 81 kW) dnes seženete v základní Edition výbavě bez dalších příplatků za 539 990 korun. Za nejdražší 1.6 Turbo PHEV pak v nejvyšší výbavě bez příplatků zaplatíte 939 990 korun. Testovací kus, který nám přijel do redakce byl Opel Astra 1.6 Turbo PHEV ve výbavě GS Line a se stejně nakonfigurovanou výbavou by vás vyšel asi na jeden milion korun.

Zdroj info: Autorský text.
Zdroj médií: Nikola Vrablová.

+

  • Head-Up Displej
  • AGR Sedadla
  • Intelli-Lux LED Pixel světlomety
  • Design
  • Intuitivní infotainment

  • Málo místa za předními sedačkami
  • Ulpívající otisky a škrábance na středovém panelu
  • Odpojující se telefon
  • Kabely zabírající prostor v kufru
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články