PRÁCE 🧰

Ojetá SUV za rozumnou cenu

21. 3. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Ojetá SUV auta jsou populární, ať už ta malá nebo „plnotučná“, tedy velká. V inzerci je potřeba trochu vybírat, aby člověk dostal spolehlivé SUV, které toho moc potřebovat nebude.

Nejlepší ojetá SUV za rozumnou cenu

Nejlepší ojetá SUV auta

Toyota RAV4 čtvrté generace

Japonská auta obvykle zdobí skvělá spolehlivost a hledáme-li nejspolehlivější ojetá SUV, pak mezi ně „ravka“ rozhodně patří. Pokud je to možné, berte hybrid, to je u Toyoty nejspolehlivější pohon a umí být dost úsporný. Objevil se poprvé u čtvrté generace (rok 2012) a elektromotor ve spojení s 2,5litrovým zážehovým agregátem patří k tomu opravdu nejtrvanlivějšímu, co lze mezi ojetinami pořídit. Rozhodně se ale vyhněte dieselům, které už tak spolehlivé nejsou. Novější pátá generace (2018) je relativně nová a s ohledem na to, jak dobře si tahle auta drží cenu, budou kusy v rozumném stavu ještě dost drahé.

Dacia Duster první generace

Dacia Duster první generace

Tohle malé SUV je jednoduché, jezdí skvěle, údržba není náročná a představuje jeden z nejlepších poměrů cena/výkon. Dustera chtějte klidně v první generaci a s benzínovým motorem 1.6, ve kterém mohl mít pohon všech čtyř, ale i jenom dvou kol. Ve stejném objemu se dělala první generace i s docela povedeným dieselem 1.5 dCi, který potěšil zejména skvělou spotřebou, nicméně servisně je v případě poruchy samozřejmě násobně finančně náročnější, než zážehová jedna-šestka. U ojetiny se podívejte zejména na podvozek, bude-li omlácený, je jasné, že vůz má za sebou nelehkou službu někde v terénu a takovým autům je lepší se vyhnout.

Honda CR-V čtvrté generace

Honda CR-V čtvrté generace

Tohle není auto do terénu, exceluje spíše na delších cestách, kde nabídne prostornost a komfort. Špatný není diesel 2.2 i-DTEC, jenže zde se objevovaly problémy s DPF filtrem, který popravdě není levný a vstřikovače vyžadují kvalitní naftu, jinak odcházejí. Menší 1.6 i-DTEC měla buď jedno (před faceliftem), nebo dvě turba (po faceliftu) a je to úsporný, ale spolehlivý agregát. S benzínů se nejčastěji setkáte s 2.0 16V VTEC, který je z nabídky motorů asi nejspolehlivější. U ojeté Hondy CR-V se nemusíte bát ani automatických převodovek, pakliže probíhala alespoň jednou za 60 tisíc kilometrů výměna oleje.

Servisní náklady na ojeté SUV

Počítejte s tím, že jakékoliv SUV (s výjimkou Dacia Duster) je v podstatě prémiovka. Odpovídají tomu i náklady na servis a hodinový tarif v autorizáku. Nejlepší ojetá auta typu SUV jsou taková, která toho zas až tolik nepotřebují a vystačí si v podstatě se základním servisem. Kdo chce, může sáhnout po Audi nebo BMW, kde je prvků luxusní výbavy většinou víc, ale odpovídají tomu i náklady, když se něco pokazí.

První cesta po koupi by každopádně měla mít cíl v prověřeném servisu, kde vše zkontrolují, vymění olej, filtry a vyřeší případné drobnosti. Ještě předtím, než se vůbec pro SUV rozhodnete, byste si však měli položit otázku, zdali takové auto opravdu potřebujete. Pro značnou část zákazníků je to jenom status symbol a lepší službu by jim udělala i obyčejná oktávka.

Zdroj info: autoexpress, carbuyer.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články