PRÁCE 🧰

TOP 4 ojetá auta za 400 tisíc korun

26. 2. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Za 400 000 korun se dalo ještě před několika lety koupit nové auto. Dnes je situace jiná a v této částce to bude spíše nějaká zánovní ojetina.

Jaké ojeté auto za 400 tisíc korun?

Články na téma vybíráme ojetinu ve stanoveném rozpočtu:

  1. Jakou vybrat ojetinu do 300 000?
  2. Známe nejlepší ojetiny do 200 000
  3. Ojeté auto do 50 000
  4. Jaké ojeté auto za 400 tisíc korun? - právě čtete
  5. Nejlepší ojetiny do 200 000 korun
  6. Tři nejlepší ojetiny do 100 000 korun

Seat Alhambra druhé generace

Pod koncernovým autem si u nás většina představí asi jako první vozy značky Škoda, případně Volkswagen. Jenže často se zapomíná na Seat! Ten sdílí stejný základ, jako sourozenci, přitom je obvykle jako ojetina dostupnější. Pro rodinu, která často cestuje na delší vzdálenosti, připadá v úvahu třeba povedený diesel 2.0 TDI, ideálně pod kapotou MPV Seat Alhambra. Výhody? Stejná technika, jakou tu umí opravovat většina autoservisů. Navíc se tahle auta nestáčejí tak často, jako zmíněné oktávky. Alhambru si skutečně s dieselem kupují i lidé, kteří najezdí 10 tisíc za rok.

Suzuki Vitara čtvrté generace

Vitara je oblíbeným a odolným společníkem zejména tam, kde je potřeba čas od času zavítat i mimo zpevněné komunikace. Jednoduchá technika nehrozí žádnými fatálními závadami, pátrejte po atmosférickém motoru 1.6 (což nebude těžké, v této cenové kategorii je to nejčastější nabídka), která jede hezky a spotřebou se pohybuje někde kolem sedmi litrů. Zadní náprava se připojuje pomocí viskozní spojky, což je ten nejjednodušší možný princip, jak v případě potřeby nechat zabrat všechna kola. Interiér působí možná trochu zastarale, ale tohle auto není o stylu, nýbrž o užitné hodnotě.

Hyundai i30 1.4 T-GDI

Jestli chcete krom kvalitního auta i trochu stylu, sáhněte po variantě Fastback. Splývavá záď s kachním ocasem má své kouzlo a auto vypadá dynamicky. Motor je oturbený a má přímé vstřikování, nicméně není vyhlášený tím, že by trpěl na karbonování. Jede velmi pěkně a spotřebou se pohybuje i pod šest litrů na sto. Velmi dobře umí tento vůz posloužit i ve variantě kombi, která je zajímavou alternativou ke konkurenční octavii, kterou poráží i cenou. Praktičnost přitom Korejci rozhodně nechybí, ačkoliv prostoru uvnitř nenabídne tolik.

Mazda 6 2.0 Skyactive

V Asii ještě zůstaneme, protože Mazda 6 určitě stojí za zvážení. Benzinové motory Mazdy jsou nesmrtelné, automobilka je v tomto směru na špici vývoje. Navíc umí dodat řidiči i nějakou tu zábavu za volantem, to díky velmi povedenému podvozku, ale třeba i skvělé převodovce. Nízká silueta působí dynamicky, ale uvnitř je dostatek prostoru pro posádku, interiér je perfektně poskládaný a plný takových těch „lepších“ materiálů. Dvoulitr má co nabídnout, ale nemá přeplňování, takže si pro výkon holt musí řidič trochu dojít – chce to vytáčet motor.

Zdroj info: Seat, Mazda, Suzuki, Hyundai.
Zdroj médií: Seat.

Podobné články