PRÁCE 🧰

Vybrali jsme dobrá ojetá auta s nejnižší spotřebou

14. 3. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Nižší spotřeba = nižší náklady na provoz auta. V bazarech a inzerci najdete spoustu skvělých a mnohdy nepříliš drahých ojetin, které excelují právě ve spotřebě paliva.

Hledáte auto „na spotřebu“? Tady jsou tipy na nejlepší ojetiny

Volkswagen Lupo 3L

Na zkrácené platformě VW Polo vzniklo autíčko, které bylo zaměřené primárně na co nejnižší spotřebu (aniž by si to tehdy vyžadovaly emisní normy). Lupo 3L bylo při návrhu extrémně odlehčeno, řešily se tloušťky jednotlivých panelů karoserie a co bylo možné vyrobit z hliníku, to z něj bylo. Tříválec 1.2 TDI zvládl 45 kW a 140 Nm, vstřikování PD zajistilo solidní spolehlivost. Automatická převodovka byla robotizovaný manuál o pěti stupních a po přepnutí do Eco režimu řídící jednotka omezila výkon na 32 kW a spotřeba tabulkově poklesla na 2,6 litrů na sto kilometrů. Dnes si můžete tohle autíčko koupit za pár desítek tisíc. Dynamikou to není žádné terno, ale na dojíždění třeba do školy nebo do práce je reálná spotřeba mezi třemi a třemi a půl litry nafty naprosto skvělá.

Škoda Fabia 1.4 TDI

S tímto motorem berte fabii první generace. Ve dvojce už dostala naftová čtrnáctistovka filtr pevných částic a s tím byly jenom problém. Reálně umí 1.4 TDI jezdit za 4 litry nafty na sto a umí to docela spolehlivě. Nájezd kolem 300 tisíc kilometrů není pro tyto agregáty žádná zásadní porce, když budete tankovat kvalitní palivo. Nevýhodou je tragická kultura chodu tříválce a jeho silné vibrace. Dynamiku má ale obstojnou a neztratí se ani na dálnici.

Toyota Prius

Jedno z nejspolehlivějších aut, jaká můžete najít na této planetě. Navzdory technické složitosti je technika priusů dimenzovaná tak, že prostě drží. Automatické převodovky se nekazí, spalovací motory mají u starších typů objem 1,5 litru, novější mají 1,8 litru. Stačí jim základní servis v podobě výměn svíček a oleje. Trakční baterie stojí nová zhruba 50 tisíc korun i s výměnou. Každý kutil to zvládne i doma a trvanlivost akumulátoru je zhruba 10-15 let a stovky tisíc kilometrů. Reálná spotřeba benzínu se pohybuje u Toyoty Prius mezi čtyřmi a pěti litry benzínu na sto kilometrů.

Škoda Citigo

Jednoduchý litrový motůrek zvládá jezdit pod pět litrů na sto. Ano, citigo je spíš pro dva, ale jako auto pro přepravu po městě nebo mezi vesnicemi poslouží bez problémů. Ojetin je na trhu dost, přičemž není problém najít zachovalé kousky za cenu do 150 tisíc korun. Motor má dvě varianty výkonu – 44 a 55 kW, přičemž rozdíl je pouze v softwaru řídící jednotky, který není zas takový problém přehrát. Klidně tedy sáhněte po 44kW verzi. Vyhněte se ale robotizovanému manuálu, který za moc nestojí a v případě poruchy jsou opravy docela nákladné. Spotřeba? Do pěti litrů není problém se vejít.

Zdroj info: aaa, autoexpress, carbuyer.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články