PRÁCE 🧰

Nové Subaru WRX STI by mělo mít až 400 koní, převodovka ale takovou porci nezvládne

22. 7. 2020 1 min. čtení diskuze (0) Aktuality Subaru

Nová generace Subaru WRX a WRX STI obdrží nový čtyřválcový motor o objemu 2,4l. Tento pohon má mít, dle automobilky, výkon až 400 koní s točivým momentem 490 Nm. Manuální převodovka ze starších WRX STI však zvládne „pouze“ 400 Nm.

Automobilka která je proslulá především v oblasti rally, se již nemusí řídit závodní regulí o maximálním obsahu motoru, který byl pozůstatkem po její slavné éře. Časy, kdy Subaru WRX STI bylo bráno pouze jako „závoďák“ jsou už dávno pryč. Ze zahraničního zdroje nyní víme, že by nové WRX mělo dostat motor o objemu 2,4 litru místo dosavadních 2 litrů, především kvůli lepším emisím a celkově lepších jízdních vlastností vozu.

Podle vydané zprávy plánuje japonský výrobce dál vyrábět motor o objemu 1,8 litru, který bude v nové generaci Levorg, druhý motor bude verzí o objemu 1,5 litru, která nahradí současný 2,0 litrový motor. A jako poslední motor chce automobilka zahrnout právě 2,4 litrový motor, který bude následně do roku 2021 tvořit až 80 % celosvětové produkce přeplňovaných motorů značky Subaru. 2,4 litrovou verzi již můžeme znát z modelů jako Ascent, Legacy a Outback. Všechny tři motory budou mít přímé vstřikování a turbodmychadlo.

Vyšší výkonnou verzi tohoto motoru údajně využijí nové WRX a WRX STI. Konkrétně automobilka tvrdí, že vyšší výkonová verze by měla dosáhnout až na 400 koní a 490 Nm točivého momentu. Podle tiskové zprávy se ale také dodává, že zůstane pravděpodobně šestistupňová manuální převodovka. Tato převodovka však podle informací Car Sensoru zvládne „pouhých“ 400 Nm. Uvidíme, jak si s tím Subaru poradí.

Zdroj médií: Subaru.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články