Nejvýhodnější elektromobily aneb Nejvíc za co nejmíň peněz

6. 5. 2021 5 min. čtení diskuze (0) Elektromobilita

Pořízení elektromobilu může dávat leckomu smysl. Ať už je to z důvodů ekologických, ekonomických, nebo jakýchkoliv jiných, je z čeho vybírat. Na ty nejzajímavější možnosti jsme se zaměřili i my.

Jaký pořídit elektromobil

Každý potenciální kupec elektromobilu má na něj jiné požadavky. Proto jsme se podívali na tuto problematiku z několika hledisek. Nakonec ale musí všichni zvážit sami, co je pro něj nejlepší a nejvýhodnější.

Maximální dojezd

Elektrické automobily už dávno nedojedou jen do vedlejší vesnice a zpátky. Naopak, dá se s nimi poměrně obstojně cestovat i na větší vzdálenosti. Pokud tedy budeme porovnávat dostupné bateriové vozy podle dojezdu, dojdeme k následujícímu pořadí.

Nabídky nových elektro vozů v online inzerci

Elektroauta dle dojezdu

  1. Tesla Model S Performance (622 kilometrů)
  2. Tesla Model X Long Range Plus RWD (597 kilometrů)
  3. Tesla Model 3 Long Range AWD (568 kilometrů)

Tesla je holt mistrem efektivity (ačkoliv ten reálný dojezd není až tak optimistický, jako automobilkou udávaný), ale své vozy si nechá i docela dobře zaplatit. Pokud zase takový dojezd nepotřebujete, tak za naši redakci nabízí excelentní poměr výkonu a ceny Hyundai Kona Electric. Za cenu 1 039 990 korun umí dojet na vzdálenost kolem 400 kilometrů v reálném provozu. A to není vůbec špatné!

Nejnižší cena

Smart EQ ForTwo seženete do 600 tisíc korun. Odveze maximálně dva a jeho dojezd je "až 159 kilometrů". Počítejte spíše kolem 120-130. Za tu cenu je to hodně kompromisní řešení a upřímně bude tohle autíčko za pár let jako ojetina prakticky neprodejné, případně s opravdu velkou ztrátou. Relativně levně lze pořídit i Peugeot e-208, jehož cena začíná na 810 tisících korun. Holt na ty opravdu levné elektromobily si musíme ještě nějaký čas počkat.

Komfort

Že se dá elektromobilem cestovat i s velmi vysokou mírou pohodlí, dokazuje Audi. Jejich e-tron je nejen velice svižný, ale nabízí i dostatek komfortu pro posádku. Podobně je na tom i Tesla Model X, ale ten se zase nemůže pyšnit tak dokonalým zpracováním. Jestli chcete opravdového krasavce, podívejte se po e-tron GT quattro, tento elektrický sedan nezklame ani jízdními výkony.

Maximální dynamika

U tohoto faktoru to byl svého času souboj na ostří nože. Elon Musk se nehodlal smířit s tím, že by jeho Tesla Model S měla sklonit hlavu před Porsche. Vznikl tak Model S Plaid, který zvládá stovku za 2,1 sekundy. Tím vrátil Teslu na první místo ve zrychlení. A ačkoliv Porsche Taycan Turbo S nemá až takovou dynamiku (na stovku to umí za 2,8 sekundy), na závodní okruh bychom ho vzali raději. Německá značka má závodění tak nějak v genech a povaha Taycanu tomu odpovídá.

Zdroj médií: Pxhere
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články