PRÁCE 🧰

Nejlepší ojetý hatchback – vybrali jsme čtyři kandidáty

7. 3. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Hatchbacky u nás nejsou nejpopulárnější kategorií, nicméně své místo na trhu rozhodně mají. Kdo nepotřebuje ob týden stěhovat byt, bude možná spokojenější než s kombíkem nebo sedanem.

Nejlepší ojetý hatchback – vyberte si ze čtyř

Hyundai i30

Příznivci koncernu VW se budou asi ošívat, ale aktuálně je za nás nejlepším ojetým hatchbackem Hyundai i30. Není tak stáčený, jako obligátní octavia a ani není tak cenově přestřelený. Krátkou i30 seženete za cenu kolem 300 000 korun a nemusí mít ani moc najeto. Soukromníci často kupovali 1.4 CVVT, která je spolehlivá.

Litrový oturbený motor 1.0 T-GDI není problematický, ale s autem má dost práce, hodí se spíše pro klidné řidiče, daleko lepší je čtrnáctistovka 1.4 T-GDI s výkonem 103 kW. Špatný není ani 1.6 CRDi, který ale často slouží ve firmách s intervalem výměny oleje 20 tisíc kilometrů, což mu rozhodně neprospěje. Už druhá generace je velmi spolehlivá, současná třetí se ukazuje taktéž jako prakticky bezproblémová, navíc už má i trochu učesanější design.

Škoda Rapid Spaceback

Škoda Rapid Spaceback

Navzdory svému názvu se u rapida jedná skutečně o karoserii hatchback a jako ojetina je to vůz více než doporučeníhodný. Ideální motorizací je litrový tříválec, který zejména v 81kW variantě jede pěkně a s příznivou spotřebou. Skvělý je i čtyřválec 1.2 TSI, který se oproti litru může pochlubit hladším chodem a o něco lepším sladěním se spojkou. Dvanáctistovky se už mimochodem netýkají problémy s rozvodovým řetězem, nicméně pořád ještě dost ráda na kratších trasách karbonuje. 1.4 TSI je pořád trochu problematický a rozvody tu jsou pořád choulostivé.

Z dieselů byl v nabídce jenom 1.6 TDI, který docela drží, vybaven je ale vždy DPF filtrem. Pokud ten doslouží, vyjde nový v originále na necelých 40 tisíc korun (kompletní kus výfuku s DPF a katalyzátorem). V druhovýrobě ho seženete do 15 tisíc, ale jak dlouho vydrží, toť otázka.

Toyota Corolla

Toyota Corolla

Nejprodávanější auto na téhle planetě samozřejmě nesmí v našem výběru chybět. Dělá se v sedanu, kombi i hatchbacku. Jízda s corollou není nikterak zábavná, je to velmi průměrné auto. Má však jednu vlastnost, pro kterou je ceněná – odolnost. Prakticky neexistuje benzínový motor, který by se Toyotě nepovedl a zejména ty hybridní jsou i velmi úsporné. 1.8 Hybrid je perfektní volba, nicméně nedivte se trochu zvláštnímu projevu e-CVT převodovky. Při zrychlování motor drží konstantní otáčky a zrychlení zařizuje plynulou změnou převodového poměru právě e-CVT. Ojetiny si drží cenu, na nejnovější dvanáctou generaci si připravte minimálně půl milionu korun, eventuálně hledejte starší Corollu Verso, která je spíše malé MPV než hatchback.

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Pokud máte hlouběji do kapsy, nevadí. Ekonomickou volbou je Dacia Sandero druhé generace, což je skvělá a jednoduchá ojetina. Tohle auto nemá nic navíc, zachovává si jen to nejnutnější, nicméně nenáročnému řidiči to bez problémů postačí. Z motorů bychom brali atmosférickou dvanáctistovku, která sice s 55 kW nepředvede nic oslnivého, ale je to držák. Tříválec 1.0 SCe má zvláštní chod i zvuk, ale nevadí mu krátké trasy a má rozvodový řetěz, což je příslib spolehlivosti. Dejte si pozor na kusy, které mají za sebou službu jako firemní vozidlo, protože nezřídka bývají vytěžované v levém dálničním pruhu, takže motory jsou utahané.

Zdroj info: AAA, autoexpress.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články