PRÁCE 🧰

Na e-Salonu se představil nový čistě elektrický Renault Megane

12. 11. 2021 5 min. čtení diskuze (0) Aktuality Reportáže Renault

Příznivci elektromobility mají teď velký svátek, neboť se navzdory pandemii včerejším dnem otevřely brány autosalonu čisté mobility v Letňanech. Na e-Salonu můžete vidět mnohé, avšak tou největší zajímavostí je nový Megane, který vypadá jako z jiné planety. 

Automobilové novinky najdete ve dvou halách, kde na vás čekají žhavé premiéry i auta, která možná běžně už potkáváte po silnicích. Všechny si můžete na výstavě fyzicky osahat a v některých se i svést v rámci testovacích jízd. Nicméně jednou z těch překvapujících novinek, se stal Renault Megane E-Tech. Jeho světová premiéra proběhla už v září na mnichovském autosalonu, nicméně tu českou premiéru si odbyl právě teď.

Vzhled je velmi působivý a nadčasový

Zapomeňte na ztvárnění Meganu tak jak jej znáte dodnes, ačkoli nemusíte se bát, že by s příchodem elektrické posily, se přestal vyrábět. Tento model je zcela něco nového, co přinese značce svěží vítr do plachet. Stroj je postavený na nové platformě CMF-EV, která je určená přímo pro elektromobily. To dalo možnost vzniknout jedinečnému designu vozu, který na první pohled snoubí elegantnost a zároveň dynamičnost.

Na voze si můžete všimnout i nově znázorněného loga značky. Celý vůz se tak nese v duchu designového jazyka "Sensual-tech", který se podepisuje nejen do vzhledu vozu, ale také do technologických prvků jako jsou třeba zadní mikro-optická LED světla nebo laserové gravírování na spodním prahu dveří. V rámci inovativních technologií se podařilo vytvořit rekordně tenkou baterii, která má pouze 110 milimetrů. 

Ono, když se na auto chvíli díváte, může vám připadat robustní. Ostatně kdyby neměl míry crossoveru, asi by ani nezapadl do současné doby. Každopádně velká a zajímavá dvacetipalcová kola podtrhují celkový vzhled. Lze si všimnout také zapuštěných klik dveří, které nápadně připomínají ta ze světa kupéček. Pro moderní auto je to správná volba, protože na detailech prostě záleží.

Komu se nezdá šedá myška, bude si moci vybrat s poměrně široké škály barevných provedení. Divočinu ale nečekejte, jsou to barvy jako tmavě šedá, modrá, červená, černá a klasicky bílá. Zároveň se nabízí možnost se odlišit od ostatních majitelů zvolením personalizovaného exteriéru - zde se nabízí dvoubarevná střecha, barevné sloupky i kryty vnějších zrcátek.

Aby model ještě více zapadl do futuristického světa, tak disponuje uvítacím osvětlením "Living native", které ožije pokaždé, když se k autu přiblížíte (vzdálenost kratší jeden metr). Těšit se tak můžete na uvítací sekvenci s řadou světelných i zvukových efektů. Nechybí ani promítnutí loga Renault na zem. 

Interiér má novou architekturu

Jako první vás uvítá nová znělka, následně se rozsvítí ambientní osvětlení a probudí se obrazovka OpenR. Jak už bylo výše řečeno, stojí auto na nové platformě, díky které mohli konstruktéři doslova kouzlit s prostorem na palubě. Sama musím uznat, že jsem se po usednutí za volant cítila příjemně s dostatkem prostoru kolem sebe a stejně tak se spoustu možností odkládacích prostorů.

Co se týká obrazovek, které kabina nabízí, jsou opravdu veliké. Přístrojový štít má 12,3 palců a multimédia se roztahují v prostoru 12 palců (v základu to je 9palců). Protože se jedná o zcela nový vůz, očekává se, že i technologie zde využité, budou na skvělé úrovni. Což se i záhy potvrzuje. Běží tu procesor Qualcomm Snapdragon poslední generace, připojit se můžete k USB-C, operační systém je OpenR Link s integrovaným Google a i například parkovací kamera nabízí 3D pohled. Vypadá to, že tady se opravdu hodně tunilo.

A nebyl by to správný elektromobil, kdyby se neohlížel i na udržitelnost. Když totiž sedíte za volantem, lze si všimnout několika dekorativních prvků, které jsou inspirovány nábytkem. Právě materiály, které byly vybrány, jsou recyklované. Zajímavostí je i fakt, že v základní výbavě modelu jsou sedadla vyrobená z 100 % recyklovaného textilu, zatímco v té nejvyšší se pozadí usazují do kůže.

Jak je to s prostorem uvnitř jsme si už řekli, ale co zavazadlový prostor? Kufr nabízí prostor o 440 litrech objemu s pravidelným obdélníkovým tvarem. Dobrá zpráva je, že z tohoto prostoru nezabírají nabíjecí kabely ani milimetr, protože pro ně slouží úložný prostor pod podlahou, který má 22 litrů objemu.

A ještě trochu technických informací

Ačkoli se jednalo o statickou prezentaci, máme k ruce pár informací o samotném voze, které vás jistě budou zajímat. 

Inženýři v Renaultu pracovali na tom, aby se dokázala spojit živost elektrického motoru s dynamikou podvozku a to bez narušení komfortu - jestli se jim to povedlo, to zatím nevíme, ale určitě se na to při testování zaměříme. Nicméně, aby to fungovalo, tak se použil nový elektrický posilovač řízení a převodový poměr byl snížen. To vše by mělo poskytovat hbitou a rychlou jízdu nejen ve směru vpřed, ale i při manévrování. Ostatně i nízká hmotnost baterie dává zelenou právě pro tu hbitost stroje.

Model Megane E-Tech se bude prodávat ve dvou motorizací. První disponuje výkon 96 kW a 250 Nm, zatímco ta druhá nabízí 160 kW a 300 Nm. Výkonnější varianta se dostane z nuly na sto za 7,4 sekund. V obou případech jsou k dispozici čtyři stupně rekuperačního brzdění, které si uživatel sám volí.

Co se týká samotných baterií, můžete si zvolit ze dvou možností. Buď je to baterie o kapacitě 40 kWh, která papírově nabízí dojezd až 300 kilometrů, nebo pak baterie s kapacitou 60 kWh, které dokáže ujet na jedno nabití až 470 kilometrů. Na obě baterie se poskytuje záruka 8 let.

Jako poslední je nutné říct, ještě pár slov o nabíjení - protože bez toho auto prostě nebude fungovat. Možností, jak dostat šťávu do auta, je hned několik. Nabíjecí přípojka je kompatibilní se všemi dobíjecími infrastrukturami, a tak není problém nabíjet na rychlonabíječce, ani na té pomalé s domácím proudem.

A koho zajímá, kolik tohle auto bude stát, tak ten si ještě chvíli bude muset počkat. Oficiální česká cena nebyla zatím prozrazena, ale lze očekávat, že se bude jednat o jeden z dostupnějších elektromobilů na našem trhu.

Zdroj médií: redakce, Renault.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články