Montáž parkovacích senzorů - lze to zvládnout i doma

19. 2. 2021 5 min. čtení Tipy a rady

Parkovací senzory jsou fajn věc. Člověk nemusí odhadovat, kde mu končí auto a nemusí se neustále při parkování otáčet a váhat, jestli může ještě kousek couvnout nebo už to bude nárazník na nárazník. To samé vpředu samozřejmě, ačkoliv tam je to přeci jen o něco jednodušší.

Pokud vůz není senzory vybaven z výroby, nezbývá, než dokoupit nějakou sadu. Výběr necháme na vás, ale většina sad má buď 4 nebo 8 senzorů a existují i dražší sady, které obsahují kameru a malý displej. Doporučujeme si trochu pročíst hodnocení uživatelů, kteří daný výrobek zakoupili před vámi, eventuálně navštívit internetové fórum nebo skupinu na Facebooku orientovanou na značku vašeho vozu a nechat si poradit.

Dvakrát měř, jednou řež

Jakmile máte sadu doma, je dobré nejprve vše rozmyslet a naplánovat. Rozhodně bychom s prací neodporučovali spěchat, hezky si vše rozměřte. Naplánujte si, kudy povedou kabely a kde bude v interiéru umístěn displej se signalizací vzdálenosti. Určitě neumisťujte čidla do kovových částí vozu, určena jsou spíše do plastového nárazníku a instalovat by se měla alespoň 40 centimetrů nad úroveň vozovky.

Vybavte svůj vůz parkovacími asistenty

Doporučujeme nárazník nejprve očistit a pak si na něj fixem nakreslit umístění čidel. Rozmístěna by měla být rovnoměrně a ta krajní by se měla nacházet cca 15 centimetrů od okraje, tedy ne úplně "v rohu". Spousta aut má naznačené otvory v náraznících už z výroby, aby se nemusely dělat dva druhy nárazníků (buď se díry vyvrtají, nebo ne, podle toho, jestli jsou parkovací senzory ve výbavě, či nikoliv). Proto neváhejte tato místa využít.

Bacha na pacičky na plastech

Při instalaci si především ohlídejte, ať nepopletete pořadí senzorů a taky jejich polohu v samotném nárazníku. Obvykle je na nich taková značka, která musí mířit nahoru, jinak by nefungovaly správně. Tahání kabelů pod plasty a čalouněním není úplně sranda, pozor hlavně na to, abyste nikde nic neulomili, protože by pak poškozený kryt nedržel na svém místě tak, jak má.

Nejdřív zkouška

Než všechno zakrytujete a uvedete do esteticky přijatelného stavu, doporučujeme senzory vyzkoušet, a to všechny. V tomto může pomoci někdo z rodiny, kdo se jednoduše projde za autem a uvidíte, jestli ho čidla "berou" nebo ne, případně u kterého nastal problém. Klidně si i zkusmo někam zaparkujte a vnímejte, jak moc intenzivně při jaké vzdálenosti piští nebo kolik čárek se ukazuje na displeji. Pakliže signalizují vzdálenost, tak tu berte s rezervou, často tak úplně neodpovídá a je spíše orientační.

Originál je nejlepší

Pokud budete chtít, můžete si nakonec nechat čidla v nárazníku přelakovat. Obvykle to ničemu nevadí a nejsou pak tolik vidět. Celou anabázi můžete samozřejmě přenechat i servisu, v případě těch autorizovaných vám jistě nabídnou i dodatečnou instalaci originální sady, která je sice většinou dost drahá, ale dá se připojit na sběrnici a signalizace probíhá přes displej autorádia.

Zdroj médií: Pxhere
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?