Jaké jsou výhody vlastnictví elektromobilu v České republice?

21. 5. 2021 4 min. čtení diskuze (3) Elektromobilita

Mít auto na baterky neznamená jen to, že můžete jezdit s náklady hluboko pod korunu na kilometr. Má to i další výhody, na které se spalovákem prostě nedosáhnete. A nebudeme se zabývat ekologií, protože ta je ve spojení s elektromobily dost relativní.

Údržba

Dost opomíjený je fakt, že u elektromobilu prostě nemusíte měnit olej, svíčky a podobné věci. Časem, třeba za 100 tisíc kilometrů, to udělá už hezkou sumičku. Automobilka Volkswagen uvádí, že u modelu ID.3 se pohybují náklady na údržbu na 30 až 40 % nákladů srovnatelného vozu se spalovacím motorem. A popravdě nemáme důvod tomu nevěřit.

Uvažujete nad nákupem elektro vozu nebo hybridu? Zde jsou inzeráty

Registrační značky "EL"

Každý majitel elektromobilu má nárok na speciální registrační značku, která začíná písmeny EL. Známou výhodou této značky je třeba parkování v Praze v placených zónách zdarma. Pokud značku nemáte, i tak dostanete parkování velmi levně, respektive za stokorunový poplatek na rok.

Dálnice pro elektroauta zdarma

Dalším zásadním benefitem je možnost jezdit po dálnici bez zakoupení elektronické dálniční známky. Dále nemusíte platit silniční daň, pokud auto využíváte pro podnikání. V budoucnu by měly přijít i další benefity, jako třeba možnost využívat v Praze speciální pruhy pro MHD a Taxi.

Levnější energie pro elektromobilisty

Poskytovatelé elektrické energie myslí i na elektromobilisty. Konkrétně se jedná o tarif označený jako "D27d". Pro jeho získání potřebujete doložit poskytovateli, že skutečně vlastníte elektromobil. Poté se cena elektřiny pohybuje na úrovni zhruba 4,4 koruny za kilowatthodinu přes den a za noční proud zaplatíte 1,9 koruny za kilowatthodinu. Když si načasujete nabíjení na noční proud (jednoduše přes aplikaci, či přímo na wallboxu) a budete nabíjet za zmíněnou korunu devadesát, tak při spotřebě auta 20 kWh/100 km jezdíte za 0,38 koruny na sto kilometrů. To vám žádný spalovák nenabídne.

Zdroj médií: Redakce
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

franta, 23. 5. 2021 13:33
Podobně hloupý článek by měl být označen jako reklama. Autor zcela pomíjí do km sazby připočítat vyšší platby za silnější jistič na požadovanou sazbu, cenu dobíjecí stanice a dobíjecí kabel povedu k autu ze 4. patra jak? O cenách na veřejných dobíjecích stojanech je lepší se ani nezmiňovat. Další věc je prakticky neprodejné auto po pár letech. Autor článku nejenže se neumí hrabat v autech, ona ani ta matematika není nic moc.
Jakub Mokříš, 23. 5. 2021 15:03
Dobrý den, děkuji za reakci. Článek má za cíl popsat výhody vlastnictví elektromobilu, není to reklama, takže ani jako reklamní není označen. Nevýhodám se budeme věnovat v samostatném článku. Pokud elektromobil nechcete, rozhodně vám ho nenutíme, stejně tak vás nenutíme tahat kabel ze 4. patra. O cenách dobíjení na veřejných nabíjecích stanicích je samostatný článek.
Mira Vála, 23. 5. 2021 10:53
Který elektroauto mi nabidne jizdu za 0,38 koruny na sto kilometrů?

Podobné články