PRÁCE 🧰

Elektromobily Škoda, aneb jaké elektrické vozy nabízí značka Škoda

28. 8. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Elektromobilita Rádce motoristy Vše o elektromobilitě Vše o elektromobilech Výběr elektrického auta Nabídka elektrovozů automobilek Škoda

Koncern Volkswagen se s nadšením hrne do zatím dost nejistých vod elektromobility. Škoda nezůstává pozadu, ačkoliv její nabídka zatím automobily pouze na baterky příliš nepřekypuje.

Škoda Citigoe iV

Elektomobil Škoda Citigoe iV

Velmi úspěšným elektromobilem byla elektrická verze Škody Citigo. Ta přinesla výbornou užitnou hodnotu, solidní dojezd (252 kilometrů) a skvělé jízdní vlastnosti. To vše samozřejmě podtržené Simply Clever nápady, jako je například povedený držák na telefon. Když chcete srazit náklady na co nejnižší úroveň, tak prostě vynecháte infotainment a necháte uživatele, ať použije prostředí jemu blízké - operační systém vlastního smartphonu. Proč ne, že?

Vůbec celé elektrické Citigo bylo povedeným autíčkem a jedním z mála opravdu dostupných elektromobilů. Jasně, startovalo na nějakých 452 tisících, automobilce se nevyplácelo, ale za ty peníze jste měli parádní rodinné vozítko. I tak to dávalo větší smysl, než většina současných elektrických aut, která mají SUV, případně "crossover" formát.

Škoda Enyaq iV

Elektromobil Škoda Enyaq iV

Tohle prostě muselo přijít - první elektromobil Škoda z Mladé Boleslavi na čistě elektrické platformě. Jakkoliv se výrobci budou snažit, nikdy prostě nemají šanci udělat z klasického spalováku tak skvělý elektromobil, jakým může být vůz, který bude jako bateriový stavěn od začátku. Bez kompromisů, bez nějakých polovičatých řešení. Enyaq je velký, prostorný, ale jeho design nepadne do oka úplně každému. Abychom se ho trochu zastali - na živo je to fakt mnohem lepší a nepůsobí tak "obézně".

Cenově se tady pohybujeme někde od 1,01 milionu a výš, přičemž ta nejzákladnější výbava neoslní výkonem, ani dojezdem. Zrychlení z nuly na sto za 8,7 sekundy je popravdě za ty prachy nic moc, teoretický dojezd 411 kilometrů zní fajn, ale v reálu bude záležet především na řidiči a v praxi bude mít dojezd hodnotu spíš někde kolem 350 kilometrů. U Enyaqa bychom si rozhodně připlatili, klidně za verzi 80, která má teoreticky ujet 534 kilometrů, což v reálu bude někde mezi 450 a 480. Na elektromobil to není zlé, zrychlení se tedy zkrátí jen o dvě desetinky na 8,5, ale cena neroste nijak šíleně. 1,22 milionu není popravdě oproti té nejzákladnější variantě taková darda a zákazník dostane daleko víc.

V tuhle chvíli probíhají poslední předprodukční testy Škody Enyaq Coupé iV. To bude o něco elegantnější a méně mastodontnější auto, u kterého zatím nevíme ceny, ale neočekáváme nějaké zásadní drama. Díky lepší aerodynamice se o něco málo zvedne dojezd, ale o 15 litrů se zmenší kufr - na 570 litrů.

Zdroj médií: Redakce, Škoda.

Podobné články