Jaké elektromobily a hybridy nabízí Audi

17. 8. 2021 3 min. čtení Elektromobilita Audi

Audi bylo jednou z prvních značek, která se začala vážněji zabývat elektromobilitou. Začalo to modelem e-tron a od té doby se jejich elektrické portfolio jen rozrůstá.

Elektro a hybrid auta od známých automobilek:

  1. Elektromobily a hybridy od značky Volkswagen
  2. Elektromobily a hybridy od značky Audi - právě čtete

Elektromobily Audi

Začneme tedy u toho zmíněného prvního, tedy Audi e-tron. Ten přinesl na svou dobu do elektromobility některá nevídaná řešení. Nemohl se chlubit nejlepším dojezdem nebo zrychlením, ale při vývoji například přišel o zrcátka, která byla nahrazena kamerami. Mělo to svůj význam z hlediska snížení aerodynamického odporu, ačkoliv "zpětné" obrazovky byly umístěny na dveřích, což nebylo ergonomicky úplně šťastné řešení. Dost promakané a efektivní bylo i chlazení baterie, potažmo motoru. Ano, i elektromotor tu má své chlazení, respektive jeho středová osa je dutá a proudí v ní kapalina. Především ale e-tron poskytl velmi solidní úroveň komfortu, v podstatě tedy držel v tomto směru dost vysoko nastavený standard značky.

Později přišla i o něco líbivější varianta Sportback, jejíž pozvolna klesající záď dala e-tronu malinko sportovnější charakter a dynamičtější proporce. Dorazily i varianty e-tron S a e-tron S Sportback. Ty mají vyšší výkon, tedy 370 kW, což je oproti základnímu modelu se 230 kW (50 quattro), nebo 300 kW (55 quattro) docela znatelný rozdíl. S pohonem všech kol se tak e-tron obecně dá označit za docela schopně jezdící elektromobil.

Dalším z rodiny je e-tron GT. Podle mnoha názorů nejkrásnější elektromobil vůbec! Něco na tom bude, ačkoliv na fotkách auto zdaleka tak nevynikne, jako v reálu, kde zejména jeho zadní partie působí neskutečně dynamicky a sebevědomě. Audi nabízí i ostřejší verzi RS, která umí podat výkon až 475 kW, to z auta s dojezdem reálně přes 350 kilometrů a velmi rychlým nabíjením dělá elektromobil vhodný i na delší cesty.

Elektromobily od Audi: e-tron GT

V kategorii těch dostupnějších elektromobilů má Audi také svého zástupce, konkrétně modely Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron (se splývavější zádí). Cenově začíná prvně jmenovaný na 1 197 900 korunách, čímž může konkurovat některým jiným značkám. Výkon 220 kW rozhodně není kompromisní a dojezd 520 kilometrů dle WLTP je taky skvělá hodnota.

Audi Q4 e-tron

Plug-in hybridní vozy Audi

Německá automobilka samozřejmě nekašle ani na plug-in hybridní vozy, které umožňují jezdit buď na elektřinu, nebo na benzín, případně kombinovat obojí. Dokonce i vrcholný model A8 pod označením TFSI e tuto možnost nabízí. Benzinový třílitr poskytuje výkon 250 kW, doplňuje ho elektromotor a celkový systémový výkon tak může dosahovat až 330 kW. Ve spolupráci s osmistupňovou převodovkou tiptronic se tak lze dostat na spotřebu i pod 3 litry na sto. Samozřejmě u této kategorie automobilů se na tato čísla až tolik nehledí, tam je podstatná spíše dynamika a maximální rychlost, která má hodnotu 250 km/h. Zrychlení z nuly na sto se pak odehraje během 4,9 sekund, což u auta s pohotovostní hmotností 2 370 kilogramů není vůbec špatné.

Zdroj médií: Audi. Depositphotos
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články