PRÁCE 🧰

Citroën C5 X – adaptivní podvozek je možný pouze s jedinou motorizací

30. 11. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Citroën

Při koupi auta se většina lidí dívá hlavně a především na cenu. Podívali jsme se podrobně do ceníku a konfigurátoru Citroënu C5 X, který jsme nedávno testovali.

Citroën C5 X cena

Výbava Feel

Základní cenou, tedy tou „od“ je 880 000 korun. Ano, Citroën C5 X není levné auto, nicméně už za tuto částku dostanete základní jízdní asistenty, LED přední světlomety, tmavá zadní skla a tlumiče s hydraulickými dorazy. Se základními 17“ koly vypadá vůz trochu zvláštně, ale o to méně bude jízda udrncaná. Dvouzónovou klimatizaci mají naštěstí všechny výbavy automaticky. Co by nám trochu chybělo, jsou přední mlhovky, které základní verze Feel bohužel nemá. Motor je tu jenom jeden, a to 1.2 PureTech 130 spojený s osmistupňovou samočinnou převodovkou. V takovém případě ovšem cena poskočí na 1 190 000 korun.

Výbava Feel Pack

Za 950 000 korun lze pořídit už celkem slušně vybavený vůz, který nebude postrádat prakticky nic potřebného. LED mlhovky s přisvěcováním do zatáček se hodí, stejně jako zpětné zrcátko s automatickou clonou. Lze si už připlatit i za vyhřívané přední sedačky a v ceně je i systém pro bezklíčový přístup do auta a jeho startování. V interiéru už je syntetická kůže, dozadu vidí parkovací kamera. Tento stupeň výbavy se jmenuje Feel Pack a umožňuje kombinaci buď se základní dvanáctistovkou, nebo to může být plug-in hybrid.

Výbava Shine

Shine vychází na 1 010 000 korun a kupující za to dostane poměrně vzhledný šedo-černý kožený interiér, ambientní osvětlení, vyhřívaný volant, hlavové opěrky nastavitelné ve dvou osách. Potěší i bezdrátové dobíjení smartphonu a pokročilé asistenční systémy. Krom základní motorizace 1.2 PureTech, je tu i možnost objemnějšího agregátu 1.6 PureTech 180 za příplatek 40 tisíc korun. A samozřejmě si lze vybrat i plug-in hybrid, kde už ale cenovka vyroste na 1,25 milionu korun.

Výbava Shine Pack

Vrcholem nabídky je výbava Shine Pack za 1 110 000 korun. Interiér bude samozřejmě „v topu“, což znamená vyhřívaná přední sedadla, která si můžete elektricky nastavit. Kamerový systém ukáže okolí auta v rozsahu 360° a boční skla budou dvojitá kvůli lepšímu utlumení hluku. Co se týče motorů, tak základní dvanáctistovka už je ze hry a lze vybírat mezi 1.6 PureTech a plug-in hybridem, přičemž elektrifikované varianta vyjde na 1 310 000 korun.

Podvozek s adaptivním tlumiči

Jestli v něčem Citroën C5 X vyniká, tak je to komfort jízdy, o který se stará velmi povedený podvozek. Něžnou houpavost zařizují elektronicky řízené adaptivní tlumiče, které jsou svázány vždy s plug-in hybridem. Má to i svoji logiku, těžká baterie nad zadní nápravou trochu rozhodí vyvážení auta, což právě řízené tlumiče umí do značné míry kompenzovat, ba dokonce využít – díky vyššímu zatížení a velmi měkkým pružinám pracuje zavěšení prakticky neustále. Je tak možné eliminovat takové ty malé, ostré nerovnosti, respektive přenos jejich nárazů do kol.

Zdroj info: Citroën.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články