PRÁCE 🧰

Chiptuning a cena - levný vs drahý

13. 8. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Vše o chiptuningu Základní info k chiptuningu

Při úpravách softwaru řídících jednotek by neměla nejnižší cena být rozhodujícím faktorem. Ty „nejvýhodnější nabídky“ totiž obvykle nejsou až tak skvělé, jak se může na první pohled zdát.

Cena chiptuningu: levný vs drahý

Články na téma vše o chiptuningu:

  1. Cena chiptuningu: levný vs drahý - právě čtete
  2. Chiptuning a brzdy

Nejlevnější chiptuning neznamená nejlepší

Když se podíváme na ty skutečně nejlevnější nabídky, zjistíme, že někteří chiptuneři jsou schopni jít s cenou pod pět tisíc korun, ale klidně i až někam ke dvěma tisícům. Je otázkou, jak moc zkušený daný úpravce bude a jak moc bude rozumět tomu, co dělá. U naftových motorů to může velmi snadno přehnat se vstřikovací dávkou paliva do té míry, že DPF filtr bude vyžadovat regeneraci v extrémně krátkých intervalech. To s sebou nese jak zvýšenou spotřebu paliva, tak i nadměrně rychlé opotřebení filtru a následnou nákladnou výměnu.

Cena chiptuningu může napovědět leccos

Další věc je nějaký následný servis. Úprava řídící jednotky není jen o tom, že někdo nahraje odlišný software a konec. Úpravce by měl mít vše zálohované a měl by být schopen vám na požádání vydat zálohu vašeho originálního softwaru, případně rovnou vrátit změny zpět. Stejně tak by měla existovat zpětná vazba mezi úpravcem a zákazníkem, kdy by v případě ne zcela funkčního chiptuningu měl zákazník mít možnost se někam dovolat a problém řešit. A to i po několika letech, což je také důvod, proč je lepší důvěřovat zavedeným firmám s určitou tradicí a ne každému hejhulovi s výbavou z Aliexpressu.

Když tedy uvidíte nabídku na nejlevnější chiptuning, zpozorněte. Nikdo netvrdí, že půjde automaticky o nekvalitní úpravu, ale je dobré vzít v úvahu, co cenu tvoří. V ideálním případě je za ní schováno několik testů, kdy řídící jednotka prošla úpravou, následně se změřily hodnoty na válcové brzdě a vůz byl vyzkoušen v provozu. Pozor, toto by mělo platit pro každý jednotlivý motor, jehož úpravu firma nabízí. A i konkrétní motor s konkrétním označením se může vyskytovat ve více autech s různým nastavením softwaru, což násobně zvedá počet různých továrních nastavení. Do toho může automobilka ještě u některých modelů přijít se softwarovou ochranou právě proti úpravcům, kterou je nutné nějak obejít, což situaci dále zesložiťuje. Ne, úprava za trojku i s cestou tohle všechno nezahrnuje, protože to ekonomicky ani není možné.

VIDEO: Chiptuning a cena aneb levný vs. drahý chiptuning

Zdroj info: CIMBU Autosport.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články